FANDOM

Yue Bay

Zjednoczona Republika Narodów

Zjednoczona Republika Narodów (聯合民國) bardziej znana jako Republika Zjednoczonych Narodów- suwerenne państwo stworzone przez Avatara Aanga i Lorda Ognia Zuko po zakończeniu stuletniej wojny. Została ona utworzona z pierwszych kolonii Narodu Ognia w zachodniej części Królestwa Ziemi, aby służyć jako kraj, gdzie magowie i nie magowie z wszystkich czterech narodów mogliby żyć, i rozwijać się razem w pokoju, i harmonii. Republika jest znana z unikalnej kultury, która została ukształtowana przez imigrantów oraz rewolucję technologiczną. Stolicą Republiki Zjednoczonych Narodów jest Miasto Republiki- duża, nowoczesna metropolia znajdująca się nad brzegiem Yue Bay. Władzę w Republice sprawowała Wielka Rada Republiki złożona z jednego przedstawiciela z każdego narodu, dopóki w 171 ASC, rada nie została usunięta na rzecz nowego systemu rządowego. Rządy objął pierwszy prezydent, Raiko.

Historia Edytuj

Odcinek-Wojna

Miasto Republiki w anarchii

W 170 ASC, Republika weszła w krytyczną fazę niepokojów społecznych; wynikającą z nierówności wśród obywateli i zwiększonej aktywności triad. Napięcia między magami i niemagami znacznie wzrosły. Wykorzystał to człowiek imieniem Amon, który utworzył Równościowców- organizację radykalnych rewolucjonistów. Zaczęli oni rewolucję anty - magową, grożąc przejęciem miasta Republiki i pozbycia się magów. W późnych stadiach konfliktu, gdy Równościowcy wykorzystali flotę sterowców, zdobyli stolicę republiki. Siły zbrojne Republiki odpowiedziały, wysyłając pierwszą flotę, która została rozbita przez myśliwce równościowców.

Po zniszczeniu floty i wzięciu w niewolę całej Rady, siły równościowców kontrolowały niemal całe miasto. Republika była na skraju zniszczenia. Jednak ze względu na zaangażowanie avatar Korry, siły terrorystów zostały pokonane, a Amon uciekł. Te wydarzenia zakończyły rewolucję i Miasto Republiki wróciło pod kontrolę rządu. Ponieważ rada okazała się niezdolna do przeciwdziałania konfliktom, została zniesiona, a nowy, demokratyczny system wybrał pierwszego prezydenta, którym został niemag imieniem Raiko.

Dark versus light

Korra walczy z Vaatu

Na początku 171 ASC, niepokoje społeczne wzrosły ponownie w ZRN. Podczas wojny między Plemionami Wody, napięcia rosły również w Mieście Republiki. Sytuacja zaogniała się z powodu działań biznesowych magnata Varricka, który chciał wykorzystać wojnę, aby zwiększyć swoje zyski. Jednak jego próby zastraszenia mieszkańców przez porwanie prezydenta Raiko nie powiodły się i został on aresztowany.

Tymczasem prezydent postanowił nie interweniować w wojnę. Zdecydował on o mobilizacji sił zbrojnych i policji w celu ochrony Republiki w przypadku ataku. W nocy hramonijnego zrównania, Miasto Republiki rzeczywiście zostało zaatakowane przez mrocznego Avatara- fuzję Unalaqa i Vaatu. Walka anty- avatara z armią spowodowała poważne szkody w stolicy. To szaleństwo zostało ostatecznie zatrzymane przez Avatar Korrę, która zniszczyła mrocznego Avatara.

Overgrown Republic City

Po otwarciu Portali Miasto Republiki zostało obrośniete duchowymi winoroślami.

W wyniku postanowienia Korry, o pozostawieniu portali duchowych otwartych, las duchów zaczął pochłaniać miasto, zakłócając jego codzienne życie. Zmusiło to wielu mieszkańców do opuszczenia swoich domów, zniszczyło system kanalizacji i zablokowało kilka ulic. Przez dwa tygodnie, Korra próbował usunąć winorośli z budynków i ulic, jednak bez powodzenia, ponieważ pnącza rosły mocniejsze i było ich więcej niż wcześniej. W końcu doszła do wniosku, że każdy musi przyzwyczaić się do winorośli i duchów. W rezultacie prezydent Raiko kazał jej opuścić miasto.

Moda Edytuj

200px-Republic City reporters

Tłum reporterów Miasta Republiki.

ZRN powstała jako kraj dla magów i niemagów ze wszystkich kultur, aby mogli żyć razem. Z tego powodu, moda i wygląd obywateli różnił się. Wielu obywateli Zjednoczonej Republiki ubierało się zgodnie z ich kulturą. W związku z tym, cywile z Narodu Ognia nosili ubrania w odcieniach czerwieni, z Królestwa Ziemi w odcieniach zieleni, a z plemienia Wody w odcieniach niebieskiego. Jednak, zwłaszcza wśród niemagów, odzież nie odzwierciedlała tego, skąd pochodzą. Wielu, zwłaszcza tych o mieszanym pochodzeniu, ubierało się w neutralne kolory, takie jak brązowy lub szary. Niezależnie od pochodzenia, magowie nosili stroje w kolorach żywiołu, który umieli tkać. 

Symbole Edytuj

URN icon

Godło Rzeczypospolitej Narodów Zjednoczonych to nieregularny hendecagon; kształt o jedenastu bokach. Jest to podobne do pięciokąta z okręgiem w środku, z ramionami, po lewej i prawej stronie. W przeciwieństwie do innych narodów, godło nie jest drukowane na pieniądzach. Jednak insygnium jest stosowane w ratuszu i jako przypinka na odzieży członków Rady.

Geografia Edytuj

UR lands

Terytorium pod kontrolą Republiki jest w kolorze szarym.

ZRN znajduje się na wschodnim wybrzeżu Morza Mo Ce. Wybrzeże jest otoczone przez góry, które obejmują dużą część republiki. Górskie obszary wokół miasta Republiki mają zimny klimat, podczas gdy Miasto ma bardziej umiarkowany.

System polityczny Edytuj

250px-Raiko

Prezydent Raiko.

Rząd składał się z rady, w której był jeden przedstawiciel z każdego narodu. Reprezentowali oni interesy swoich ludzi. Było w sumie pięciu członków, po jednym dla każdego z następujących narodów: Narodu Ognia, Królestwa Ziemi, Północnego Plemienia Wody, Południowego Plemienia Wody i nomadów powietrza. Nie było wymogu, żeby członkowie byli magami.

W 170 ASC Rada rozpadła się, gdyż jeden z radnych okazał się zdrajcą. Ponieważ de-facto nieistniejąca już wtedy rada nie mogła rozwiązać kryzysu związanego z rewolucją równościowców, po zażegnaniu kryzysu przez avatara, radę ostatecznie rozwiązano, a w jej miejsce powołano urząd prezydenta, którym został Raiko.

Medycyna Edytuj

Lekarze Edytuj

200px-Surgeon and nurse

Lekarze

Niewiele wiadomo na temat ogólnej opieki zdrowotnej w republice, jednak standardy medyczne są bardzo wysokie, a ogólny stan zdrowia wydaje się być dobry. Warto zauważyć, że sztuka uzdrawiania stała się powszechna, prywatni uzdrowiciele zaczęli oferować swoje usługi, a w szpitalach przybywało lekarzy. Standardy medyczne są na wysokim poziomie. Wszyscy lekarze myją ręce i noszą maseczki chirurgiczne, rękawiczki i odzież specjalną do zapobiegania zakażeniom. Jednak Skomplikowane zabiegi chirurgiczne, w tym chirurgia plastyczna, nie były możliwe, do co najmniej 128 AG.

Kultura Edytuj

Mass Media Edytuj

Reporters at press conference

Media są widoczne w Mieście, gdy dzieje się coś ważnego.

Republika znana jest z dużej ilości mediów, powstałych w wyniku wysokiego poziomu edukacji, wolności prasy i rewolucji technologicznej. Gazety są największym środkiem informacji, a co najmniej trzy różne gazety działają w stolicy: Wiadomości Juana, Wieści republiki i Wielki codziennik. Podobnie, radio jest bardzo popularne, choć mniej popularne, ponieważ jest droższe w zakupie. Istnieje wiele kanałów, w tym te, które dotyczą wiadomości, wydarzeń sportowych i muzycznych. Często są one sponsorowane przez firmy prywatne. Ze względu na popularność meczy pro-bendingu, są one transmitowane na żywo. W związku z powyższym, środki publicznego przekazu są dobrze zorganizowane i zatrudniają setki dziennikarzy.

kino Edytuj

Wkrótce po najeździe na południowe plemię wody, powstają Przygody Nuktuka: Bohatera Południa. Był to pierwszy film w kinach. Ten nowy typ mediów stał się bardzo popularny, na początku 171 AG. Nawet prezydent Raiko został fanem kronik Nuktuka.

Siły Zbrojne Edytuj

Siły Zjednoczone Edytuj

250px-United Forces

Okręt wojenny.

Siły Zbrojne Zjednoczonej Republiki Narodów, których zwierzchnikiem jest prezydent jako dowódca naczelny, stoją na straży suwerenności republiki, oraz jej bezpieczeństwa i pokoju. SZ ZRN mają silną Marynarkę wojenną, składającą się z kilku flot złożonych z ciężkich pancerników jako podstawowych jednostek. Po zakończeniu rewolucji równościowców, powstały siły powietrzne. Są one złożone z myśliwców, które zostały opracowane przez zakłady przyszłość.

Ciekawostki Edytuj

  • Republika jest pierwszym państwem demokratycznym
  • Jest drugim najbogatszym krajem na świecie, pierwszy to Naród Ognia