FANDOM

"Korra! walcz to nie jest koniec! Vaatu nie wygra, nie pograzy świata w dziesieciu tysiecy latach ciemnosci. Jestes Awatarem!"
Raava do Korry
Ziemia, znany również jako Świata Awatara lub śmiertelnego świata, świat jest podzielony na cztery narody i domem dla wielu gatunków. Świat jest wspólna nazwa dla sumy ludzkiej cywilizacji, a zwłaszcza ludzkich doświadczeń, historii, czy kondycji ludzkiej w ogóle. Świat Awatara odgrywa domu do giętarki i setki chimerycznych stworzeń. Ziemia otoczona jest rozległym pustki zwanej przestrzeni kosmicznej.

Historia Edytuj

The-worlds-eye-opens

Ziemia podczas Harmonijnego Zrównania

Ziemia istniala od wielu tysiecy lat, ludzie tworzyli rozne kultury i zwyczaje. Na ziemi znajduja sie cztery narody i Awatar, duch swiata. Za kazdym razem wielu wodzow probowalo podbic ziemie jednak na prozno, Wojna China Wielkiego zostala przerwana przez Kyoshi a Stuletnia wojna przez Aanga. Nie dawno nowy Awatar Korra powstrzymala zlego ducha Vaatu ktory chcial zawladnac swiatem zywych. Awatar probowala zamknac portale przed Harmonijnym Zrównaniem jednak bylo za pozno. Kiedy portale polaczyly sie wystrzelil wielkie swiatlo tworzac na calej kuli ziemskiej zorze polarne, ktore byly ladne jak i niebezpieczne.

Korra zaczela walczyc z Unalaqgiem i Vaatu, pierwsza bitwe przegrala lecz druga jako niebieski duch wygrala, polaczyla sie z duchem awatara, rozdzielila portale i zlikwidowala zorze. Stworzyla na ziemi nowa ere w ktorej ludzie beda zyc z duchami w Harmonii, jednak ta decyzja miala fatalne skutki, w miescie zaczely rosnac lasy duchow a na swiecie przybylo Magow Powietrza, takze zli przestepcy uciekli z wiezienia.

Geografia Edytuj

Avatar World map

Odrębne narody są wyraźnie widoczne na mapie świata.

Świat Awatara jest podzielona na cztery odrębne narody:. Plemiona Wody, Królestwo Ziemi, Naród Ognia i Nomadów powietrza. Pod koniec sto lat wojny, Lord Ognia Zuko i Awatar Aang zwerbowali Narod Ognia, kolonie znajdujące się w Ziemi Królestwa do piątego niezależnego królestwa, Zjednoczonej Republiki Narodów. Każda lokalizacja posiada unikalne układy geograficzne, cywilizacje, klimaty i demografii, a każdy z nich ma różny zakres rzeźby.

Information icon Osobny artykuł: Historia świata Awatara

Świat Awatara posiada rozległą historię, sięgającą wiele tysięcy lat. Ten artykuł zawiera listę wydarzeń historycznych na osi czasu. Historię tego świata można z grubsza podzielić na dwa okresy - czasy przed Awatarem i czasy Awatara. Przed powstaniem pierwszego Awatara, Lwiożółwie chroniły ludzi, pozwalając im zakładać miasta na swoich skorupach. Zawsze, kiedy ludzie chcieli zapuścić się w Duchowe Bezdroża, otrzymywali od Lwiożółwi odpowiednią umiejętność tkania danego żywiołu

Information icon Osobny artykuł: Cztery Żywioły

Cztery żywioły jest to element w świecie Avatara . W dawnych czasach wszystkie cztery narody żyły ze soba w harmonii a tych którzy władali żywiołam darzono szacunkiem. Avatar mógł władać czteroma żywiołami. Nie wszyscy rodzą sie ze zdolnościami tkania żywiołów. Choc kazdy tka iiny zywioł i tak sa połączone nie dostrzegał tego jednak władca ognia Sozin.

Information icon Osobny artykuł: Fauna w świecie Awatara

Szeroki wachlarz fauny zamieszkującychswiat; większość zwierząt Przedstawiono zwłaszcza chimery lub krzyżówki dwóch prawdziwych zwierząt świata. Istnieją jednak pewne wyjątki, np. niedźwiedzia zwierzęciem kuei w Bosco lub zielarstwo kot, Miyuki .

Information icon Osobny artykuł: Flora w świecie Awatara

Szeroki wybór roślin rośnie w Świecie Awatara, różniących się znacznie od miejsca na miejsce w zależności od klimatu i warunków

Information icon Osobny artykuł: Żywność w świecie Awatara

Żywność w Świecie Awatara można podzielić na cztery główne kategorie, które następują podział czterech narodów, jednak różnice regionalne w kuchni można znaleźć, szczególnie w Królestwie Ziemi.

Information icon Osobny artykuł: Technologia w świecie Awatara

Technologia w Świecie Awatara różni się znacznie od narodu do narodu, zwłaszcza w rozwoju. Podczas wojny Stu Roku, Naród Ognia przeszedł rewolucję przemysłową, która szybko zaawansowanych technologii produkcji i samochodowy, dzięki czemu może stać się bardziej wydajne, niż wszystkich innych narodów.

Information icon Osobny artykuł: Transport w świecie Awatara

Metody transportu w dużym stopniu różnią Avatar Świat od narodu do narodu, od zmotoryzowanego transportu, takich jak pociągi , do transportu zwierząt, takich jak Latający bizon.

Information icon Osobny artykuł: Pojedynki w Świecie Awatara

Pojedynki są formalne zwalcza, które dotyczą dwóch lub więcej przeciwstawnych bojowników. Mogą być tak szybkie, jak minutę lub trwać godziny, a czasami są regulowane.

Information icon Osobny artykuł: Pismo w Świecie Awatara

Pisma stanowią integralną część w społeczeństwach na całym Świecie Awatara. Wszystkie cztery narody używają wspólnego systemu znaków zapożyczonych z chińskiego systemu codziennych celów.

Information icon Osobny artykuł: Muzyka i Sztuka w Świecie Awatara

Istnieje różnorodność kultury sztuki w każdym kraju na świecie Avatar, od sztuk wizualnych, w tym portrety i obrazy, do świętych tańców i obrzędów.

Information icon Osobny artykuł: Piosenki w Świecie Awatara

Utwory mają wielkie znaczenie w świecie Awatara i są szeroko zadowalajace. Najpopularniejsze z nich to pieśni ludowe: proste melodie, które są łatwe do naśladowania i cenią.

Information icon Osobny artykuł: Moda w świecie Awatara

Ludzie Świata Awatara nosić wiele różnych rodzajów odzieży i innych akcesoriów w zależności od kraju, z którego pochodzisz i ich statusu społecznego

Information icon Osobny artykuł: Astronomia w Świecie Awatara

Ludzie w świecie Avatara mają ograniczoną wiedzę na temat astronomii i wszechświata wokół nich. To rozciąga się znajomością zaćmień i przesileń, które są obszernie w historii i wydarzeń.

Information icon Osobny artykuł: Prawo i Porządek w Świecie Awatara

Cztery narody, jak i Rzeczypospolitej Obojga Narodów Zjednoczonych mają swoje własne metody egzekwowania prawa dokonanego przez unikalnych systemów sądowniczych.

Information icon Osobny artykuł: Wojsko w świecie Awatara

Stopnie wojskowe są system hierarchicznych relacji zatrudnionych jasno zdefiniować dowodzenia w wojsku.

Information icon Osobny artykuł: Rozrywka w Świecie Awatara

Istnieje wiele zajęć rekreacyjnych w Świecie Awatara, stworzona zarówno dla prostych przyjemności i ostrej konkurencji. Są to zarówno fizycznie wymagających sportów.

Information icon Osobny artykuł: Waluty w Świecie Awatara

Waluty w świecie Awatara są oparte na metalach szlachetnych. Wszystkie narody, które wykorzystują waluty wydają się korzystać z tych samych metali, jednak są one ukształtowane w różny sposób. Większość narodów używać złota, srebra i miedzi .

Information icon Osobny artykuł: Więzienie w Świecie Awatara

Więzienie jest to miejsce w którym zatrzymuje sie przestepców.Jest piec wiezien w swiecie avatara.W Plemionach wody, krółestwie ziemi,Narodzie ognia , Miescie Republiki i Świecie duchów.

Information icon Osobny artykuł: Broń w świecie Awatara

Bronie w świecie Avatara wyróżniają się wyglądem, wielkością i zastosowaniem dla każdej z czterech nacji. Większość z nich jest wykonana z metalu.Naród Ognia tworzy najwięcej broni spośród wszystkich nacji.

Information icon Osobny artykuł: Tatuaże w świecie Awatara

Tatuaże w kreskówsce są noszone głównie przez nomadów powietrza są to niebieskie strzałki rozmieszczone na głowie, rękach, nogach i plecach.

Information icon Osobny artykuł: Duchowe wierzenia w świecie Awatara

Duchowe wierzenia w świecie Avatara są określane głównie przez poszanowanie różnych duchów powiązanych z naturą, z wyjątkiem nomadów powietrza. Poszczególne narody mają różnice regionalne.

Information icon Osobny artykuł: Ery w Świecie Awatara

Ery w Świecie Avatara sa to ery które dotycza czasów Avatara do Nowej ery ustawionej przez Korre. Dzieli sie ery na : Era Raavy, Era Vaatu, Era Awatara, Nowa Era.