FANDOM

Earth Kingdom emblem
Zielarka to stara kobieta mieszkająca w ruinach Taku ze swoim ukochanym kotem Miyuki. Aang szukał jej, aby znaleźć lekarstwo na gorączkę Sokki i Katary.[1] Jest zwariowana i często zdarza się jej powiedzieć coś niepotrzebnego.

Historia Edytuj

Zielarka poświęciła czterdzieści lat swojego życia na tworzeniu ziołowych leków dla rannych żołnierzy Królestwa Ziemi w opuszczonej instytucji medycznej. Przez pewien czas była jedyną osobą mieszkającą i dbającą o instytut, gdyż wszyscy jej uczniowie opuścili teren, by pomagać w wojnie. Jej jedynym towarzyszem była Miyuki, jej ukochany kot.[2]

Aang dowiedział się, że zielarka mieszka na szczycie pobliskiej góry i udał się tam, aby znaleźć lekarstwo na gorączkę Sokki i Katary. Po krótkim spotkaniu z frustrującą staruszką, kobieta powiedziała Awatarowi, że ​​jego przyjaciele muszą possać mrożone żaby leśne znajdujące się na bagnach w dolinie.[1]

Zuko, Iroh i June udali się do zielarki, gdy śledzili Awatara, tropiąc go po zapachu z naszyjnika Katary z pomocą shirshu.[3]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga I: Woda (水) Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (17 czerwca 2005). "Błękitny Duch". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 13. Nickelodeon.
  3. Wilcox, Ian (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (7 października 2005). "Bato z Plemienia Wody". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 15. Nickelodeon.