FANDOM

Spirit Emblem Waterbending emblem
Information icon Osobny artykuł: Yue postac z filmu
"On dał mi życie. Więc może uda mi się je zwrócić."
— Yue mówiąc o Tui.

Yue była księżniczką Północnego Plemienia Wody, córką Wodza Arnooka, a także jedną z jego doradców. Po śmierci Tui w czasie Oblężenia Północy, poświęciła własne życie, aby uratować ducha i tym samym dzielić z nim pozycję Ducha Księżyca.

Historia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

200px-Baby Yue

Jako noworodek, Yue posiadała czarne włosy.

Yue przyszła na świat w Północnym Plemieniu Wody jako córka Wodza Arnooka i jego żony, córki naczelnika plemiennego. Urodziła się z nieznaną przypadłością, która manifestowała się tym, że była niezwykle cicha i spokojna jak na noworodka, wyglądając na pogrążoną w głębokim śnie. Rodzice drżeli o jej życie, zabierając ją do najlepszych uzdrowicieli na terenie całego plemienia, np. Yugody, lecz niestety mimo starań, nawet oni nie byli w stanie jej wyleczyć. Zdesperowany Arnook postanowił pomodlić się do Ducha Księżyca i umieścił Yue w Oazie Duchów. Duch Księżyca podarował Yue część swoich sił życiowych, ratując jej życie i tym samym zmieniając kolor jej włosów na biały. Z tego powodu, rodzice nazwali ją Yue, na cześć księżyca.

Poznanie Drużyny Awatara Edytuj

Drużyna przybywa do stolicy Północnego Plemienia Wody, gdzie są mile witani. Podczas wieczornego przyjęcia, Sokka poznaje Yue. W międzyczasie Aang i Katara podziwiają występ Magów Wody. Postanawiają się uczyć u mistrza Pakku, jednak on oznajmia, iż tylko mężczyźni mogą się uczyć Magii Wody. Dziewczyna jest wściekła, nie może wytrzymać myśli, że przejechała pół świata i na nic zdał się jej trud. Wyzywa mistrza Pakku na pojedynek, który przegrywa. Jednak Pakku postanawia uczyć ją Magii Wody, a Sokka rozmawia z Yue, która oznajmia, że jest zaręczona i dlatego nie może z nim być. W tym czasie Naród Ognia planuje atak na plemię. 

Katara jest najlepszym uczniem mistrza Pakku, Aang się obija bawiąc się z Momo, a Sokka zbliża się do Yue. Gdy chłopak zabiera księżniczkę na lot na Appie zauważają chmury dymu zwiastujące atak Narodu Ognia (akurat gdy chcieli się pocałować). Wszyscy przygotowują się do wojny, a Sokka zgłasza się do ataku, ponieważ Yue powiedziała, że nie mogą się spotykać. Podczas przygotowań poznaje chłopaka, który ma poślubić księżniczkę, a on mu mówi, że tylko z tego korzysta. Zaczynają się bić, przez co ojciec Yue wyrzuca Sokkę tylko po to, by dać mu rozkaz chronienia Yue. Dziewczyny z Aangiem idą do Oazy Duchów i młody Awatar wchodzi do Świata Duchów. Zuko wieczorem płynie do plemienia i z trudem się tam dostaje. Naród Ognia na czas nocy wstrzymuje atak. Do świtu książę walczy z Katarą, a gdy zyskuje więcej siły porywa Aanga i idzie na górę dróżką przy wodospadzie gdzie jest burza śnieżna... Naród Ognia ponownie atakuje.Walka trwa dalej. Zuko ucieka z Aangiem na plecach przed Sokką, Katarą i Yue goniących ich na Appie.

Yue kiss Sokka

Po poświęceniu własnego życia w celu ocalenia Ducha Księżyca, Yue, jako duch, całuje Sokkę na pożegnanie.

Zhao planuję zabić ducha księżyca, a Aang porozumiewa się Duchem Kohem. Duch Koh ostrzega go przed Zuko i każe ochronić ducha księżyca. Zhao dostaję się do sanktuarium Plemienia Wody i pozbawia życia ducha księżyca. Rozpoczęło się zaćmienie księżyca. Magowie wody stracili moc i zostali uprowadzeni. Zhao już zaczął się chełpić zwycięstwem, wnet zaatakował go Iroh i zaczęli ze sobą walczyć. Tymczasem Sokka i dziewczyny złapali Zuko, zabrali mu Aanga i pomogli mu przeżyć. Gdy Aang z przyjaciółmi wrócił do sanktuarium, ujrzeli klęskę. Jednak Aang wszedł w Stan Awatara i z pomocą ducha oceanu, rozbił flotę Narodu Ognia. Yue oddała życie duchowi księżyca, sama się nim stając. Po oblężeniu, Pakku wyruszył do Południowego Plemienia Wody, a nasi bohaterowie do Wschodniej Bazy Wojskowej Królestwa Ziemi w sprawie eskorty do Omashu.                      

Po śmierci Edytuj

Aang in Escape from the Spirit World

Yue przybywając na pomoc Aangowi w potrzebie ponownego połączenia się z jego poprzednimi wcieleniami.

W tym czasie Sokka również ma wizję. W smudze światła dostrzega Yue. Jest jednak na tyle przytomny, że wmawia sobie, iż jest to jedynie fatamorgana, spowodowana brakiem snu, głodem i ogólnym wyczerpaniem. Dziewczyna mówi mu z wyrzutem, że miał ją chronić. Chłopak przeciera oczy i Yue znika.Aang ucieka od swoich przyjaciol mowi ze zawiodl swiat nagle ukazuje mu sie Yue ktora mowi ze ocali narod aang zyska nadzieje a yue znika w blasku ksiezyca W jednej z kilku dokładnych scen z dramatu, który parodiował podróż przez awatara, charakter Yue została przedstawiona jako "jedyna kobieta, która kiedykolwiek podjęte umysł [Sokka jest] od jedzenia", przed odpływam na rekwizyt Półksiężyc. Na widowni, Sokka płakał jak suki patrzył w błąd, jako Sokka nigdy nie opowiedział całą historię Yue. Sokka uciszył ją, wciąż płacze, pokazując, że wciąż dbał o Yue.

Dziedzictwo Edytuj

Awatar Aang wraz z Władcą Ognia Zuko stworzyli Zatokę Yue w Mieście Republiki.

Osobowość Edytuj

Yue healing Tui.

Yue poświęca własne życie, aby ocalić Ducha Księżyca.

Yue była niezwykle uczynną i delikatną dziewczyną o niewątpliwym poczuciu humoru. Często dodawała otuchy i nadziei innym w ciężkich chwilach, włączając w to pogrążonego w rozpaczy Aanga. Była również na tyle odważna, aby poświęcić własne życie i uratować Ducha Księżyca, wyczyn, który nie tylko ocalił jej plemię, ale również prawdopodobnie i świat.

Yue posiadała silne poczucie obowiązku i lojalności wobec swojego plemienia, ukrywając ogromne poczucie winy nad byciem zbyt przywiązaną względem Sokki pomimo jednoczesnych zaręczyn z Hahnem. W przeciwieństwie do Sokki, Yue była bardzo uduchowioną osobą, wielokrotnie odnosząc się do Księżyca i Duchów Oceanu. Posiadała także poważniejszą stronę swojej osobowości, piorunując wzrokiem Momo kiedy usiłował schwytać jedną ze świętych ryb w Oazie Duchów.

Umiejętności Edytuj

Yue waterbends

Jako Duch Księżyca, Yue stała się niesamowicie potężnym magiem wody.

Magia Wody Edytuj

Pomimo braku jakichkolwiek zdolności magii wody za życia, Yue przyjęła zdolności Ducha Księżyca i stała się magiem wody zdolnym do technik na poziomie Awatara. Potrafi tworzyć ogromne fale, które swoją wielkością przewyższyły te należące do Aanga, aby móc go bezpiecznie przenieść z powrotem na brzeg.

Drzewo Genealogiczne Edytuj

Arnook

Brak

Yue

Ciekawostki Edytuj

  • "Yue" (月) oznacza "księżyc", w języku chińskim mandaryńskim. W języku japońskim, jest wymawiane jak "ty-eh", jak słyszeliśmy w serii.Więc nazwa oznacza "tragiczny wypadek" w języku japońskim (夕 映) i tradycyjnie jest nadawane japońskim dzieciom, które zmarły wkrótce po urodzeniu.
  • Wygląd Yue jako duch Księżyca jest bardzo podobny do tak Chang'e (嫦娥 z), Bogini Księżyca w mitologii chińskiej.
  • Gdy Yue stała się Duchem Księżyca, jej zaręczynowy naszyjnik zniknął.