FANDOM

Wytwarzanie błyskawicy - Znany również jako "Ogień z zimnej krwi". Jest to technika Magii Ognia polegająca na rozdzieleniu energii Yin i Yang i wypuszczeniu zabójczej wiązki energii elektrycznej. Wysoko destruktywna.

Stosowanie Edytuj

Lightning azula

Azula wysyłająca błyskawicę.

Tworzenie piorunów jest techniką bardzo niebezpieczną, wymagającą pełnego skupienia i mistrzowskich umiejętności we władaniu żywiołem Ognia. Ryzyko niepowodzenia rośnie wraz z niespodziewaną utratą kontroli nad tkanym promieniem, a niewłaściwe wysłanie błyskawicy lub utrata równowagi w ciele między energiami może doprowadzić do śmierci użytkującego nie mogąc odpowiednio uwolnić pocisk z ciała. Z racji tego technikę błyskawic mogą używać tylko nieliczni Magowie Ognia którzy do perfekcji opanowali wyciszenie się i zdolności kontroli nad energią życiową. Magami Ognia którzy wykazywali szczególne zdolności do generowania błyskawic byli m.in. Azula, Iroh, Władca Ognia Ozai oraz Mako. Zuko także wyraził chęć poznania tej unikalnej zdolności pod okiem Iroh, lecz jego emocjonalne zawirowania uniemożliwiły mu kontrolę nad wytworzonymi błyskawicami potrafiąc je jedynie odbijać.

Zuko

Ozai wytwarzający potężną błyskawicę i odbicie jej przez Zuko.

Metoda Edytuj

Lightningbending scroll

Zwoj ktory przedstawia ruchy blyskawicy.

Generowanie błyskawic obejmuje ruch kołowy z ramion. Psychicznie, wiąże się to z kompletnym brakiem emocji i zachowaniem wysokiego spokoju. Fizycznie wymaga oddzielenia od siebie energii Yin i Yang. Można to interpretować jako pozytywny i negatywny potencjał elektryczny. Kiedy Yin i Yang po rozdzieleniu zaczynają znowu ze sobą kolidować co powoduje wyładowanie, Mag "wyciąga" energie z ciała i powstaje piorun. Z powodu tej złożoności, atak błyskawicą zazwyczaj trwa znacznie dłużej, niż normalne tkanie Ognia, choć wykwalifikowani magowie jak Ozai, wywołują błyskawicę znacznie szybciej niż np. Azula. Mako jednak wykazywał się zdolnością do generowania błyskawic przy minimalnym ruchu, nawet będąc pod uściskiem magii krwi Amona, choć jego błyskawica nie była wtedy śmiertelna. 

WpływEdytuj

Aang injured

Aang poruszający się z trudem po postrzale.

Jeśli dana osoba nie potrafiąca posługiwać się wytwarzaniem błyskawic, lub nie potrafiąca ich odbić zostanie nią trafiona. Cios niemal na pewno ją uśmierci (wyjątkiem jest Amon który został trafiony promieniem o minimalnej sile). Ponadto przed wysłanym w czyimś kierunku piorunem nie można uchronić się wysyłając przeciwną wiązkę, ponieważ atak zostanie odbity w obie strony i obaj Magowie mogą zginąć na miejscu. Jedynym jak dotąd przetrwałym uderzenie błyskawicy jest Aang, przeżywając promień wymierzony przez Azulę, która na długi czas zablokowała u Avatara czakry służące do wchodzenia w Stan Awatara. Przeżył śmiertelny postrzał tylko dlatego ponieważ Katara udzieliła szybkiej pomocy wodą z Oazy Duchów.

Mako zaps Amon

Mako unieruchamia Amona.

Osoba trafiona błyskawicą jeśli przeżyje postrzał, wpada w głęboką śpiączkę z której w najgorszym razie może się już nigdy nie obudzić. W przypadku Aanga, po wybudzeniu się kilka tygodni później, rana na plecach po postrzale Azuli wciąż goiła się powoli i w bólach aż do końca wojny, a uszkodzony punkt witalny uniemożliwiał wchodzenie w Stan Awatara. Dopiero w trakcie walki z Ozaiem, silne uderzenie plecami o kamienny występ spowodował odblokowane Czakry do stanu, w którym Aang mógł wejść w Stan Awatara i pokonać tyrana. Zatem choć można kontrolować siłę z jaką piorun uderzy w oponenta, do jego zabicia wystarczy niewielkie przyłożenie siły, natomiast wyłączenie go z walki bez konieczności zabicia go, wymaga wysiłku i obniżenia siły prawie do zera.

Zobacz Edytuj