FANDOM

Earth Kingdom emblem
Szóste Drżenie Ziemi to turniej magii ziemi, który odbywa się pod ziemią na wielkiej kamiennej arenie w mieście Gaoling w Królestwie Ziemi. Konkurs jest popularną atrakcją w kraju, a trybuny są zawsze pełne, z wyjątkiem pierwszych rzędów, na które bardzo często spadają kamienie z ringu. Gospodarzem turnieju jest Xin Fu.[1]

Zasady Drżenia Ziemi są proste: wyrzucenie przeciwnika z ringu za pomocą magii ziemi pozwala przejść do następnej rundy. Zawodnik, który pokona wszystkich przeciwników oraz ubiegłego zwycięzcę otrzymuje tytuł mistrza magii ziemi i prestiży pas turnieju. Żeby było ciekawiej, Xin Fu czasami oferuje nagrody pieniężne widzom, którzy pokonają mistrza.

Historia Edytuj

Gdy Awatar Aang i jego przyjaciele przybyli do miasta Gaoling, szukają nauczyciela magii ziemi, usłyszeli o Szóstym Drżeniu Ziemi od uczniów. Odwiedzili zawody, mając nadzieję na znalezienie mistrza, który mógłby uczyć maga powietrza. Tam znaleźli Toph Beifong pod pseudonimem "Niewidoma Bandytka". Kiedy dziewczyna wygrała zawody, Xin Fu oferował pieniądze każdemu, kto mógłby pokonać ją w walce. Mając szansę na porozmawianie z nią, Aang stanął do bitwy. Jednak przypadkowo znokautował ją magią powietrza, po czym wściekła dziewczyna uciekła.

Znani zawodnicy Edytuj

Earth Rumble VI combatants

Zawodnicy biorący udział w Szóstym Drżeniu Ziemi.

Ciekawostki Edytuj

  • Turnieje Drżenia Ziemi są podobne do wrestlingu z prawdziwego świata, gdzie ekstrawaganccy wojownicy o unikalnych nazwach i umiejętnościach walczą między sobą w meczach o pas mistrza.[2]
  • Kretoborsuki są wykorzystywane do sprzątania stadionu, podobnie jak rolba w hokeju na lodzie.
  • Szóste Drżenie Ziemi ma cel podobny do celu walk magicznych.

Przypisy Edytuj

  1. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (5 maja 2006). "Ślepa Bandytka". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 6. Nickelodeon.