FANDOM

"Stan Awatara jest mechanizmem obronnym.W stanie Awatara jesteś najpotężniejszy, ale jednocześnie najbardziej bezbronny.

Jeśli zginiesz w stanie Awatara, cykl reinkarnacji zostanie przerwany. Awatarzy przestaną istnieć."

— Roko

Duch Avatar inaczej Stan Avatara jest najsilniejszą i najpotężniejszą zdolnością Avatara. Pozwala Avatarowi skierować ogromne ilości kosmicznej energii i wiedzę z poprzednich awatarów, umożliwiając mu wykonywanie szczególnie potężnych i nadzwyczajnych czynów. Avatar może nieświadomie wprowadzić stan w odpowiedzi na postrzeganie śmiertelnym niebezpieczeństwie, wykorzystując stan jako mechanizm obronny lub stres emocjonalny.

Aang in the Avatar State

Aang w stanie avatara

Podczas Stanu Avatara, Avatar może korzystać z wszystkich czterech żywiołów bez konieczności ich nauki, ale wtedy nie kontroluje swoich czynów. Avatar, który nauczy się wchodzenia w Stan Avatara ma pełną kontrolę nad swoimi czynami. Dla Awatara, który opanował Stan Avatara, zamiast ciągle świecących oczu, będzie miał chwilowo świecące oczy.

Avatar Aang weszedł w Stan Avatara podczas sztormu i użył magii powietrza i wody, tym samym zamrażając siebie i Appe. Zrobił to też, gdy generał Fong zatopił Katare w ziemi i gdy zobaczył szkielet mnicha Giatso. Podobno każdy musi oddychać lecz Korra w stanie avatara sama dawała sobie powietrze stało to się pierwszy raz Korra umie wejść w kosmiczny stan Avatara.
Korra in the Avatar State

Korra w Stanie Awatara

Gdy Aang jest w Stanie Avatara świecą również jego tatuaże, gdyż jest tam przepływ chi. Głos natomiast ma kilka brzmień.

Stan avatara aanga gdy jest mały

Gdy Aang pierwszy raz wszedł w stan avatara niespodziewanie został mistrzem maga wody większym niż katara ale to normalne w stanie avatara aang był prostym mnichem ale nomagowie powietrza powiedzieli mu to za wcześniej.

Stan Avatara opanowało wielu Avatarów, m.in. Aang, Roko, Kyoshi, Kuruk, Yangchen i nieznany Avatar z kraju Ognia. Pokazano, to w wielu retrospekcjach. By nauczyć się Stanu Avatara należy mieć wielką dyscyplinę duchową jak i dużo koncentracji. Guru Pathik próbował nauczyć Aanga Stanu Avatara poprzez oczyszczenie swoich czakr i umysłu.

Elemental tornado

Aang używa stanu avatara by kontrolowac cztery żywioły

Możliwym jest też, że avatar może przybrać wygląd swojego poprzednika, kiedy jest mu, to potrzebne. Aang to zrobił kilkukrotnie. Dwa razy w Roko, a raz w Kyoshi. Aang przyjmował wygląd Kyoshi kiedy była młoda (miała 230 lat, gdy umarła). Może być to spowodowane tym, że wygląd pochodzi od ducha poprzedniego Avatara, który jest w Świecie Duchów. Korra widziała Aanga w stroju nomada powietrza, pewnie dlatego, że był nomadem.

Wydaje się, że Avatar w Stanie Avatara może zniwelować działanie magii krwi. Za Stan Avatara odpowiedzialna jest energia Raavu.

Osłabienia Edytuj

Choć Avatar w Stanie Avatara jest niemalże niepokonany, to ma jedną poważną słabość - jeśli Avatar zginie w Stanie Avatara, to cykl zostanie przerwany, a Avatarzy przestaną istnieć.
Aang struck

Aang postrzelony błyskawicą

Aang został śmiertelnie ranny w wyniku uderzenia pioruna Azuli podczas Stanu Avatara. W rezultacie, jego związek z Duchem Avatara został zagrożony, co uniemożliwiło mu wejście w Stan Avatar. Katara mogła używać swojej specjalnej wody, aby leczyć Aanga, podczas gdy Aang był w śpiączce. W niej, Aangowi udało się zabezpieczyć połączenie z Duchem Avatara przez spotkanie z czterema poprzednimi wcieleniami. Później Aang odnowił to połączenie i mógł ponownie wchodzić w Stan Avatara.

Innym minusem jest, to, że Avatar może mieć uraz psychiczny po tym, jak uświadomi sobie co zrobił w Stanie Avatara nie kontrolując swoich czynów. Co więcej, korzystanie ze Stanu Avatara może mieć duży wpływ na ciało, gdyż Aang zamrażając siebie i Appe w Stanie Avatara przedłużył swoje życie o sto lat. .

Przypadki użycia Edytuj

Zobacz Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Aang najwiecej razy w serialu wchodził w stan avatara
  • Korra w pierwszej księdze weszła w Stan Avatara tylko raz, a w drugiej księdze regularnie.
  • Skoro Raava ma w sobie trochę energii Vaatu, to za Stan Avatara może być też odpowiedzialna cząstka energii Vaatu.