FANDOM

Waterbending emblem Water Tribe emblem
Sangok to niezręczny nastolatek i uczeń magii wody w klasie mistrza Pakku. Jest leniwym uczniem, który bardzo często spał na lekcjach bądź bawił się kulami lodu, przez co zaniedbywał szlifowanie swoich technik magii wody.[2]

Historia Edytuj

Na początku 100 AG, na krótko przed Oblężeniem Północy, Sangok i Katara zostali dopasowani do pojedynku treningowego magii wody przez mistrza Pakku. Sądząc po jego nerwowej wypowiedzi, było oczywiste, że Sangok obawiał się niezwykłych zdolności Katary. Chłopak rozpoczął walkę, tworząc kulę śniegu i rzucając nią w przeciwniczkę. Katara jednak bez wysiłku stopiła ją i zaatakowała, zamrażając go w wielkim lodowym soplu. Niezadowolony z wyniku Sangoka, Pakku sarkastycznie wyraził swoje niezadowolenie przed uwolnieniem go.[1]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga I: Woda (水) Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Imię "Sangok" (三個) można dosłownie przetłumaczyć jako "trzecia osoba". Słowo "sangok" może pochodzić od japońskiego sango (サンゴ) oznaczającego "koral" (koralowiec), co nawiązuje do wypowiedzi mistrza Pakku - za kilka lat będzie gotów do walki z morską gąbką.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Ehasz, Aaron (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (2 grudnia 2005). "Oblężenie Północy, część 1". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 19. Nickelodeon.