FANDOM

Water Tribe emblem
Plemiona Wody to wspólne określenie dla narodu magów wody. Jest to jeden z czterech narodów. Mieszkańcy Plemion zamieszkują głównie trzy lokacje: Południowe Plemię Wody, Północne Plemię Wody oraz Mgliste Bagna. Wiele osób z plemion zamieszkuje też Miasto Republiki.

Mimo pokojowego nastawienia to Plemiona Wody odgrywały ważną rolę w ostatnich latach stuletniej wojny. Północne Plemię Wody odpierało bowiem ataki Narodu Ognia oraz doprowadziło do śmierci generała Zhao. Południowe Plemię Wody jak i mieszkańcy Bagien uczestniczyli natomiast w inwazji podczas Dnia Czarnego Słońca.

Plemiona Wody posiadają gorszą gospodarkę ok Królestwa Ziemi lub Narodu Ognia ze względu na położenie geograficzne. Prawie wszystko jest zależne od oceanu, gdyż nie istnieją tam złoża naturalne, a jednym z najważniejszych zajęć ludzi jest rybołówstwo.

PoczątkiEdytuj

Water lion turtle

W Erze Raavy pierwotni magowie wody otrzymali moc tkania żywiołu od Lwiożółwia wody. Kiedy wszyscy ludzie opuszczali Lwiożółwie i osiedlali się w różnych rejonach świata magowie wody udawali się na bieguny.

Niewiele aspektów życia i kultury zmieniło się przez tysiąclecia. Nadal w kulturze widoczny jest kolor niebieski, księżyc oraz kult duchów.

PodziałEdytuj

Plemiona Wody w swojej historii podzieliły się na trzy główne ugrupowania.

Information icon Osobny artykuł: Północne Plemię Wody

Północne Plemię Wody Edytuj

Północne Plemie Wody to wielkie plemie w porównaniu do Południowego.W tym plemieniu mieszkają prawie sami magowie Wody. Kobietą jest zabronione uczenie się magii ,jednak uczą się one zdolności uzdrwiania.Nie bez powodu to plemie przetrwało 100 lat wojny. Pochodzą z niego m.in. Pakku, Kanna i Yue. Katara i Aang uczyli się tam magii wody .

Information icon Osobny artykuł: Południowe Plemię Wody

Południowe Plemię Wody Edytuj

Południowe Plemię Wody to część Plemienia Wody, która zamieszkuje biegun południowy. Jego członkowie są rozproszeni, skupiając się jedynie w niewielkich wioskach. Podczas serii poznajemy tylko jedną z nich.Po wojnie Plemię Wody szybko się rozwinęło. Jednak wywołało to spory pomiędzy Północą a Południem.

Information icon Osobny artykuł: Bagienne Plemię Wody

Bagienne Plemię Wody Edytuj

Bagienne Plemię Wody to jedno z Plemion Wody. Znajduje się na obszarze Królestwa Ziemi w Mglistych Bagnach.

KulturaEdytuj

W związku z rozdzieleniem plemion w ciągu tysiącleci kultura lekko poróżniła się.

Information icon Osobny artykuł: Kultura Północnego Plemienia Wody

W Północnym Plemieniu Wody w przeciwieństwie do Południowego kobiety nie mogą tkać wody. Obdarzone umiejętnością magii mają możliwość jedynie nauki uzdrawiania.

WojskoEdytuj

Nie tylko kultura ale i wojska uległy lekkiemu poróżnieniu.

Information icon Osobny artykuł: Wojsko Północnego Plemienia Wody
Information icon Osobny artykuł: Wojsko Południowego Plemienia Wody