FANDOM

Fire Nation emblem
Flaming flakes

Płonące płatki ognia były sprzedawane w wielu dawnych koloniach Narodu Ognia podczas świąt i uroczystości.

Płonące płatki ognia to powszechna przekąska na terytoriach Narodu Ognia. Są to płatki przyprawione specjalnymi przyprawami i pieczone w bardzo wysokich temperaturach,[1] przez co są niezwykle ostre, choć poziom ostrości może różnić się w zależności od kucharza. Uważa się, że płatki ognia w koloniach nie są tak smaczne jak na archipelagu Narodu Ognia. Są sprzedawane na Festiwalu Dni Ognia[2] oraz w teatrze na Żarzącej Wyspie.[3]

Historia Edytuj

Aang, Katara i Sokka odwiedzili jedną z kolonii Narodu Ognia, aby wziąć udział w lokalnym festiwalu, ponieważ Awatar szukał nauczyciela magii ognia. Głodny Sokka kupił płonące płatki ognia z pobliskiej budce i łakomie je zjadł, odkrywając, że są niezwykle golące. Próbował ochłodzić swój język, wycierając się w pozostałą część przekąski.[2] Mimo to chłopakowi zasmakowało to jedzenie i kazał Aangowi kupić mu je ponownie w teatrze na Żarzącej Wyspie.[3]

Przekąska ta nie jest spożywana jedynie przy specjalnych okazjach, ale również w zwykłe dni. Mai jadła raz płatki ognia z dużej misce i poczęstowała nimi nawet ojca, gdy dowiedzieli się o wybuchu epidemii pięcioospy w Omashu.[4]

Przypisy Edytuj

  2. 2,0 2,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (21 października 2005). "Dezerter". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 16. Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 Hedrick, Tim, Hamilton, Josh, O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (18 lipca 2008). "Teatr z Żarzącej Wyspy". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 17. Nickelodeon.
  4. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (7 kwietnia 2006). "Powrót do Omashu". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 3. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj