FANDOM

Earth Kingdom emblem Fire Nation emblem

Opór Yu Dao to niewielka siła bojowa założona przez Kori Morishitę, aby powstrzymać usunięcie kolonistów Narodu Ognia z miasta Yu Dao. W skład organizacji wchodzili zarówno obywatele Królestwa Ziemi, jak i Narodu Ognia.

Historia Edytuj

Opór Yu Dao powstał rok po zakończeniu stuletniej wojny w mieście kolonialnym o tej samej nazwie, kiedy Ruch Przywrócenia Pokoju zagroził mieszkańcom, zmuszając kolonistów z Narodu Ognia, którzy spędzili całe swoje życie w mieście, do powrotu do ojczyzny. Kori Morishita, liderka grupy i dziecko zarówno obywatela Królestwa Ziemi, jak i Narodu Ognia, spędziła wiele godzin na treningach ze swoimi pięcioma kuzynami tworzącymi siłę oporu.[1]

Przed przybyciem armii Królestwa Ziemi i Narodu Ognia, opór stawił czoło Żądełko i innym protestującym. Podczas debaty między dwoma grupami, jeden z protestujących magów ziemi zaatakował siłę oporu, co spotkało się z natychmiastowym odwetem. Walka została przerwana, gdy Awatar Aang użył magii powietrza, aby ponownie rozdzielić dwie grupy. Podczas bitwy o Yu Dao opór wspomagał siły Narodu Ognia, walcząc w obronie miasta.[2]

Trening Edytuj

Yu Dao Resistance training

Kori trenuje swoją drużynę, przygotowując się do obrony miasta.

Opór Yu Dao, składający się z Kori i jej pięciu kuzynów, stanowiący w sumie dwóch magów ognia i czterech magów ziemi, szkolił się i przygotowywał, aby wspólnie bronić swojego miasta przed ewentualnymi atakami, ćwicząc na manekinach ze słomy. Pod dowództwem Kori, magowie ziemi stworzyli barierę służącą jako mur obronny, po czym podnieśli magów ognia i Kori w powietrze, skąd ci mogliby zaatakować, a sami atakowali kamieniami w ewentualnego wroga.[1]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Promise Part 2 (30 maja 2012), Dark Horse Comics.
  2. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Promise Part 3 (26 września 2012), Dark Horse Comics.