FANDOM

Szablon:Ujednoznacznienie

Naszyjnik Katary niebieski naszyjnik z jasnoniebieskiego,
Katara's necklace

Naszyjnik Katary.

ręcznie robionego klejnotu na którym widnieje znak Plemienia Wody. Pierwotnie był on wykonany przez Pakku jako naszyjnik zaręczyn, ale stał się pamiątką rodzinną przekazywaną z pokolenia na pokolenie, poczynając od Kanny, która przekazała go Kya, która ostatecznie przekazała go Katarze. Naszyjnik jest dla Katary największym skarbem, bo jest to jej jedyna pamiątka po jej zmarłej matce.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Historia Edytuj

Zuko offers Katara her necklace

Zuko posiadający naszyjnik Katary.

Około 40 ASC, Mistrz Pakku z Plemienia Wody wykonał ten naszyjnik dla  Kanny-babci Katary, wisior zaręczynowy. Jednak Kanna nie chciała małżeństwa z przymusu i uciekła do południowego plemienia wody. Kanna przechowywała naszyjnik. Gdy jej syn Hakoda chciał się orzenić z Kyą, Kanna podarowała mu ten naszyjnik dla Kyi i wzięli ślub. Potem Kya urodziła dzieci -Katarę i Sokkę. W czasie napadu Narodu Ognia na Południowe Plemię Wody Kya została zabita. Katara otrzymała ten naszyjnik jako pamiatkę po matce, a potem Hakoda wyjechał na wojne. Kiedy Katara i Sokka dołączyli do Aanga spotkali Maga Ziemi-Haru który potem został pojmany. Katara ocaliła go i innych schwytanych, ale w czasie walki zgubiła swój naszyjnik. Był to dla niej cios. Kilka tygodni później Zuko porwał Katarę i przywiązał ją do drzewa, pokazując jej że ma naszyjnik. Aang i Sokka uwolnili Katarę, a następnie Aang odebrał Zukowi naszyjnik. Katara była szczęsliwa.

Katara happily tears up

"Jestem dumny ojcem na świecie, a twoja matka byłaby dumna też."

Katara przez wszystkie przygody myślała o matce i patrzyła na naszyjnik. W czasie koronacji Zuka Ojciec Sokki i Katary powiedział że jest z ich dumny .  Katara wzruszyła się i dotkneła  naszyjnik .

Zobacz Edytuj