FANDOM

Earth Kingdom emblem
Nadzieja to córka Tahna i Ying, urodzona wkrótce po przejściu jej rodziców przez Wężową Groblę z pomocą drużyny Awatara.

Historia Edytuj

Ying była w ciąży z Nadzieją, kiedy ona i jej mąż opuścili swój dom, aby znaleźć bezpieczne schronienie za murami Ba Sing Se. Urodziła się na obrzeżach zewnętrznego muru miasta, a jej poród odbierała Katara.

Gdy Nadzieja przyszła na świat, wzajemna miłość jej rodziców zainspirowała Aanga, który znów poczuł nadzieję i próbował pogrzebać swoje uczucia gniewu i smutku po utracie Appy.[2] To właśnie z tego powodu Ying dała jej to unikalne imię.[1]

Nadzieja i jej rodzice pomyślnie dotarli do Ba Sing Se, ale wkrótce potem Naród Ognia przystąpił do zamachu na stolicę Królestwa Ziemi. Nadzieja płakała w ramionach swojej matki, kiedy żołnierze ognia weszli do miasta.[3]

Drzewo genealogiczne Edytuj

siostra Tahna

Tahn

Ying

Nadzieja

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga II: Ziemia (土) Edytuj

Księga III: Ogień (火) Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Według Avatar Extras dla odcinka "Wężowa Grobla", dziewczynka miała nazywać się "Xi Wang" (希望), co oznacza "nadzieja" w języku chińskim. W komentarzu DVD do odcinka twórcy ujawnili, że zmiana miała na celu pomóc widzom nieznającym chińskiego zrozumieć znaczenie jej imienia.
  • Nadzieja to jeden z czterech noworodków widzianych w serii. Pozostałe to Yue i Aang (retrospekcje) oraz Rohan.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante, Hamilton, Joshua (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (15 września 2006). "Wężowa Grobla". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 12. Nickelodeon.
  3. Ehasz, Aaron (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (21 września 2007). "Przebudzenie". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 1. Nickelodeon.