FANDOM

URN icon

Most Kyoshi to zielony most wiszący zlokalizowany w Mieście Republiki.

Historia Edytuj

Most został zablokowany dwa tygodnie po Harmonijnym Zrównaniu w roku 171 AG przez siły policyjne magów metalu starające się uspokoić nowego maga powietrza, Dawa, który - wystraszony nową mocą - uciekł na szczyt budowli. Kiedy Awatar Korrze udało się sprowadzić mężczyznę na ziemię, pojawił się prezydent Raiko i wygnał ją z Miasta Republiki, twierdząc, że przysparza same kłopoty.[1]

Opis Edytuj

Most Kyoshi wykazuje wyrafinowany i nowoczesny styl architektoniczny obok tradycyjnej bazy strukturalnej. Jest jednołukowy, podzielony na trzy odcinki mniej więcej równej długości, pomiędzy którymi wzniesione są dwa masywne, zielone podpory. Przez całą budowlę rozwieszone są liny - od początku mostu do jednej podpory, pomiędzy podporami i od drugiej podpory do końca mostu. Jezdnia składa się z trzech szerokich pasów zdolnych pomieścić zarówno pojazdy, jak i pieszych.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Most Kyoshi mocno przypomina Lions Gate Bridge w Vancouver, które było jednym z wielu źródeł inspiracyjnych do stworzenia Miasta Republiki.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim, Hamilton, Joshua (scenariusz) & Heck, Colin, Zwyer, Melchior (reżyseria). (27 czerwca 2014). "Łyk świeżego powietrza". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 1. Nickelodeon.
  2. Farley, Christopher (21 lipca 2010). 'Legend of Korra': The 'Avatar' Creators on the New Spinoff. Speakeasy. The Wall Street Journal. Źródło na marzec 8, 2011.

Zobacz też Edytuj