FANDOM

Earth Kingdom emblem

Miyuki to biały, puszysty kot z długim, gęstym futrem i jasnozielonymi, prawie szarymi oczy. Jest ukochanym zwierzakiem domowym zielarki.

Historia Edytuj

Aang spotkał zielarkę, kiedy szukał ziół leczniczych, aby wyleczyć Katarę i Sokkę. Gdy stara kobieta w końcu skończyła przygotowanie mieszanki, którą tworzyła od przybycia chłopaka, Aang próbował zanieść chorym przyjaciołom, ale staruszka uderzyła go, mówiąc, że to kolacja Miyuki.[3] Ta specjalna dieta z ziół trzyma Miyuki przy życiu od ponad dwudziestu ośmiu lat.[2]

Jakiś czas później, kiedy łowczyni nagród June i jej shirshu, Nyla, znaleźli trop Katary w pobliżu Taku, odwiedzili zielarkę. Widząc ich, staruszka spytała Miyuki, czy "znowu naraziła się magom ognia".[1]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga I: Woda (水) Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo że większość zwierząt na świecie Awatara to stworzenia hybrydowe, Miyuki jest rasowym kotem.
  • Z tego, co powiedziała jego właścicielka, Miyuki bardzo lubi kwiaty śliwy.[3]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Wilcox, Ian (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (7 października 2005). "Bato z Plemienia Wody". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 15. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Informacja ze starej oficjalnej strony serialu, pierwotnie na Nick.com (link). Obecnie nieaktualizowana.
  3. 3,0 3,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (17 czerwca 2005). "Błękitny Duch". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 13. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj