Rzeźnia Nomadów Powietrza katastrofa w historii świata Avatara, w której przez agresje Narodu Ognia został unicestwiony cały naród. Jest uważany za punkt odniesienia wojny, która trwała przez sto lat.

Historia[edytujedytuj kod]

Władca Ognia Sozin wykluł plan wojny i podporządkowania wszystkich narodów Narodowi Ognia przez wiele lat. Temu zapobiegł jednak Awatar Roko, którego obowiązkiem było utrzymanie równowagi w świecie. Śmierć Roko, wywołana erupcją wulkanu na jego rodzinnej wyspie, pozwoliła Sozinowi na wprowadzenie planu w życie. Po śmierci starego przyjaciela Władca Ognia postanowił wymordować Nomadów Powietrza, wśród których urodził się następny Awatar.

Sozin czekał kolejne dwanaście lat, wiedząc, że przybędzie kometa, która później zostanie nazwana jego imieniem. Kometa miała niezwykle wzmocnić moc magów ognia i pozwolić im zniszczyć za jednym zamachem wszystkich Nomadów, gdyż nie wiedziano które z dzieci jest Awatarem.

Jego plan został pomyślnie wdrożony w życie. Nie znane nam są dokładne szczegóły ataku na cztery świątynie, np.liczba ofiar. Prawdopodobnie ataki zostały przeprowadzone w tym samym czasie we wszystkich świątyniach (prawdopodobieństwo przenoszenia tego samego oddziału ze świątyni do świątyni, w trakcie obecności komety, jest zerowe). Same struktury świątyń, w tym rzeźby, zostały mało dotknięte atakiem, tak więc można powiedzieć, że żołnierze skupieni byli jedynie na ludobójstwie.

Mnisi mieli wizję wojny. Jako, iż Nomadowie Powietrza nie posiadają armii, jedynym co mogli uczynić było wyjawienie Aangowi, że jest Awatarem, kiedy chłopiec miał dopiero dwanaście lat, a nie szesnaście, jak nakazywał zwyczaj. Dowiedziawszy się, że jego ukochany mentor, mnich Gyatso, nie będzie się nim dłużej opiekować, młody Awatar uciekł ze świątyni. Nad morzem, on i jego latający bizon Appa wpadli w sam środek sztormu. Młody Nomad utknął ze swym towarzyszem w kuli lodowej, w której spędził następne sto lat.

Szkielet Gyatso odnaleziony przez Aanga.

Nie wiadomo w jaki sposób, ale Sozin wiedział, że Aang zbiegł z świątyni na krótko przed inwazją. Ostatnie dwadzieścia lat swego życia, Władca Ognia spędził na poszukiwaniu Aanga.

Kiedy po stu latach Aang powrócił do Południowej Świątyni Powietrza wraz z nowymi przyjaciółmi, Sokką i Katarą, odnaleźli szkielet mnicha Gyatso.