FANDOM

Liść na wietrze (ang. A Leaf in the Wind) to drugi odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 14 kwietnia 2012 roku w Stanach Zjednoczonych i 2 sierpnia 2012 roku w Polsce.

Streszczenie Edytuj

Teraz, Awatar Korra rozpoczyna życie ze swoim nowym mentorem, Tenzinem, na Wyspie Powietrza. Sfrustrowana swoim brakiem jakichkolwiek zdolności w magii powietrza, kieruje swoją uwagę w stronę areny pro-magii w Mieście Republiki. Tam poznaje studiujących w tym sporcie braci, Mako i Bolina oraz ich nowoczesne i dynamiczne techniki walk magicznych.

opis Edytuj

250px-Meditation practice

Tenzin, jego dzieci i Korra medytują.

Nad ranem, Korra jest podekscytowana rozpoczęciem zawodów pro-magii, której fanką jest od najmłodszych lat. Tenzin nie podziela jej entuzjazmu - sądzi, iż ta dziedzina walk jest kpiną z tradycji tkania czterech żywiołów. Ponad to uważa, że Korra, jako Awatar nie powinna przejmować się takimi rzeczami. Dziewczyna z trudem przyznaje mu rację, a ułatwieniem nie jest przywołanie straży z Zakonu Białego Lotosu.

Jakiś czas później, oboje udają się na treningi Magii Powietrza - Tenzin uważa, że trudności w nauce u Korry pojawiły się ze względu na jej charakter, nie pasujący do nomada. Na miejscu czekają już Jinora, Ikki oraz Meelo, chcący obejrzeć popis umiejętności przyjaciółki. Najstarsza z rodzeństwa demonstruje pierwsze ćwiczenie - przejście pomiędzy poruszającymi się ścianami powietrza, niczym liść. Niestety całość kończy się fiaskiem, bo Korrze nie udaje się przejść na drugą stronę. Wieczorem, Avatar próbuje wykonać kilka prostych ruchów magią ostatniego elementu - nie udaje jej się. W pewnej chwili słyszy relację z areny przed radio, nasłuchiwane w pokoju straży. Zakrada się na dach i wysłuchuje transmisję, przyłapana w późniejszym czasie przez Tenzin’a.

Korra fails at meditating

Korra wraz ze swoim mentorem i jego dziećmi, podczas medytacji.

Drugiego dnia treningów, Korra odbywa medytację wraz z Tenzinem i jego dziećmi. Mimo jego rad, nie potrafi się skupić i ostatecznie zirytowana wychodzi. Pod wieczór, dziewczyna ucieka z wyspy, prosto na arenę, gdzie odbywają się mecze pro-magii. „Zwiedzając“, wchodzi do sali treningowej, gdzie napotyka emerytowanego gracza, Tozę. Staruszek grozi jej wezwaniem ochrony, jeżeli natychmiast nie opuści budynku. Rozmowę słyszy debiutant na zawodach, Bolin - młody Mag Ziemi, grający w Ognistych Fretkach. Ratuje on Korrę z opresji, przy okazji zaprowadzając do szatni, bezpośrednio prowadzącej na arenę walk. Dziewczyna poznaje także starszego brata Bolin’a - Maga Ognia, Mako. Ten jednak nie jest pokojowo nastawiony i poucza brata, by na przyszłość nie przyprowadzał „szalonych fanek“ do ich pomieszczenia.

Mako pro-bending

Mako podczas meczu pro-magii.

Ogniste Fretki - Mako, Bolin oraz ich przyjaciel, Hasook - wchodzą na arenę, gdzie rozpoczyna się pojedynek wstępny, przed prawdziwym turniejem. Początkowo ich zespół przegrywa, dopiero w ostatniej rundzie - dzięki Mako - udaje im się wygrać i przejść do meczu, decydującego o przejściu do mistrzostw. Cała trójka powraca do szatni. Podczas gdy Mako robi Hasook’owi wyrzuty o jego słabą grę, Korra podekscytowana rozmawia o pojedynku z Bolin’em. Chłopak proponuje jej pokazanie treningów Magii Ziemi. Jest zdziwiony, gdy Korra kolejno wymienia opanowane już przez nią żywioły. Dopiero Mako poznaje jej tożsamość - na jaw wychodzi, iż jest Awatarem.

Bolin stunned

Reakcja Bolin'a na tożsamość Korry.

Grupa udaje się do sali treningowej - tam Korra uczy się od Bolin’a taktyk Magii Ziemi w grze. Mako w dalszym ciągu zachowuje dystans, w końcu opuszczając brata i udając się do ich mieszkania, znajdującego się na strychu areny.

Niestety w Magii Powietrza nie idzie już tak dobrze - Korra po raz kolejny nie może przejść przez ściany, w wyniku czego rozzłoszczona podpala je. Nazywa Tenzin’a okropnym nauczycielem, a następnie odchodzi. Jinora i Ikki pocieszają ojca. Pod wieczór, Pema, przygotowując kolację, zauważa nieobecność Korry. Tenzin zwierza się jej ze swoich problemów z uczennicą, a następnie każe swoim córkom obiecać, że nie będą takie w przyszłości. Jinora stwierdza, iż nie zamierza spełniać takich obietnic.

Korra destroying the airbending gates

Korra w porywie złości niszczy miejsce treningów.

Korra powraca na arenę, gdzie za chwilę Ogniste Fretki mają rozegrać decydujący mecz. Sprawy komplikują się, gdy Hasook odchodzi z drużyny, a grupa nie ma już Maga Wody. Avatar postanawia im pomóc, sama siebie przypisując do drużyny i obiecując wygraną. Początki jednak jej nie zapowiadają - już od rozpoczęcia Korra fauluje, dodatkowo przypadkowo używa Magii Ziemi. Może kontynuować, o ile będzie korzystać jedynie ze swojego rodzimego żywiołu. Później jest już tylko gorzej - dopiero, gdy Mako i Bolin nie mogą atakować, Korra przypomina sobie podstawowe techniki uników z treningów Magii Powietrza. Tymczasem na Wyspie Powietrza, strażnicy ponowie wysłuchują transmisje z meczu. Tenzin, poszukując Korrę, przychodzi do ich sali w momencie oznajmienia, iż Avatar jest na arenie. Natychmiast się tam udaje, zaliczając kłótnię z uczennicą, która właśnie wtedy wygrywa za pomocą technik czwartego elementu. Po meczu, Mako i Bolin dziękują jej za pomoc i przyjmują na stałe do drużyny.

Korra looking out

Korra obserwuje arenę.

Korra udaje się na miejsce treningów Magii Powietrza, gdzie naprawiane są ścianki, ówcześnie przez nią podpalone. Dziewczyna przeprasza Tenzin’a za swoje zachowanie. Sam mentor także stwierdza, iż był zbyt wymagający i że pro-magia jest najlepszym sposobem trenowania ruchów czwartego elementu. W nocy, Korra przygląda się arenie, na której grała. Z kolei Mako przypatruje się Wyspie Powietrza.

Występują Edytuj

  • Napisane przez:
    • Michael Dante DiMartino
    • Bryan Konietzko
  • W reżyserii:
    • Joaquim Dos Santos
    • Ki Hyun Ryu
  • Postacie pierwszoplanowe:
    • Janet Varney - Korra
    • David Faustino - Mako (debiut)
    • P. J. Byrne - Bolin (debiut)
    • J. K. Simmons - Tenzin
    • Dee Bradley Baker
      • Naga
      • Lemur
      • Oogi
  • Postacie drugoplanowe:
    • Kiernan Shipka - Jinora
    • Darcy Rose Byrnes - Ikki
    • Logan Wells - Meelo
    • Maria Bamford:
      • Pema
      • Fanka
    • Tom Kenny - Referee (debiut)
    • Jeff Bennett - Nadawca radiowy (debiut)
    • Jason Harris - Speaker (debiut)
    • George Coe - Toza (debiut)
    • Sean Gankta - Hasook (debiut)
  • Inne głosy:
    • Dee Bradley Baker
    • Janet Varney
    • Jeff Bennett
    • Tom Kenny

W serii Edytuj

Powiązania Edytuj

  • Jest to pierwszy odcinek z oficjalną sekwencją otwarcia.
  • Na tylnych stronach czytanej przez Korrę gazety znajdują się wizerunki Tahno i Amona.
  • Tenzin wspomina o problemach swojego ojca z magią ziemi - owe kłopoty zostały ukazane w odcinku "Gorzka praca".
  • Podczas medytacji, Tenzin określa powietrze jako "element wolności". Podobne zdanie o tym żywiole miał Iroh.
  • Gazeta, w późniejszym czasie zniszczona przez Korrę, zawierała wizerunki Lin Beifong i Tarrloka.
  • Podczas podwodnej drogi na arenę, Korra użyła tej samej techniki co Aang podczas walki z Ozaiem.

Zobacz teżEdytuj

LISTA ODCINKÓW KSIĘGI I: POWIETRZE

1. "Witaj w Mieście Republiki"
2. "Liść na wietrze"
3. "Objawienie"
4. "Głos w nocy"

5. "Duch współzawodnictwa"
6. "A zwycięzcą jest..."
7. "Pokłosie"
8. "Spotkanie biegunów"

9. "Z przeszłości"
10. "Wojna"
11. "Trupy w szafie"
12. "Koniec gry"

Księgi: Woda | Ziemia | Ogień| Powietrze| Duchy|Zmiana|Równowaga