FANDOM

Air Nomads emblem Airbending emblem
"Instynkt jest kłamstwem, który opowiada strachliwe ciało mając nadzieję, że się myli. Jeśli oprzesz swoje oczekiwania tylko na tym co widzisz nie ujrzysz możliwości oferowanych przez nową rzeczywistość."
— Zaheer podczas ucieczki ze swego więzienia.
Guru laghima był guru nomadem powietrza i znany poeta, który żył w świątyni Północnej powietrza około 3829 BG. Przypuszcza się, że odkrył sekret nieważkości, co pozwoliło mu stać się swobodne z ziemi i żyć ostatnich czterdziestu lat swojego życia, nigdy nie dotyka ziemi.

Historia Edytuj

W trakcie jego trwania, Guru laghima się znany poeta w piśmie tak wpływowe, że przeżył sto lat wojny. Mimo, że jego osiągnięcia zostały odrzucone jako opowieści dla dzieci, jego literatura głęboko wpłynęły Zaheer, który używany swój poemat o fałszywej natury instynktu sobie sprawę, że w oparciu oczekiwania rzeczywistości na tym, co było bezpośrednio obserwowalnych zaślepieni siebie samego z możliwości coś nowego przychodzi do światła . Zaheer wyrecytował fragment z tego wiersza do kilku wartowników Bialego lotosu poza celi przed jego ucieczką .