FANDOM

Earth Kingdom emblem Earthbending emblem Kuvira's army icon

Kuvira jest członkiem klanu w  Zaofu. Jest magiem metalu i służy jako część straży miasta. Uratowała Tonraqa przed upadkiem. W czwartej księdze staje się głównym antagonistą i ma zamiar stworzyć Imperium Ziemi.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Kuvira dancing

Kuvira ćwiczy taniec.

Porzucona przez rodziców, Kuvira została adoptowana przez Suyin Beifong, gdy miała osiem lat. Su odkryła jej talent i pielęgnowała go, z czasem, Kuvira stała się dla niej jak córka. Dziecko dorastając, stawało się pod silnym wpływem ideologii Suyin, dotyczącej modernizacji i samorealizacji, inteligentnym i naturalnym liderem, Kuvira szybko awansowała w szeregach zespołu bezpieczeństwa

Korra.book3

Kuvira chce polecieć pomóc Awatar Korze ale Suyin każe jej zostać.

Zaofu. W końcu stała się kapitanem straży miejskiej. Była również członkinią grupy tanecznej Suyin.

Broniąc Zaofu Edytuj

W czasie napadu Gangu Zaheera na miasto, Kuvira próbowała uratować Awatar Korrę, blokując Zaheerowi drogę.

Kuvira została przesłuchana przez Aiweia wraz z resztą straży miejskiej podczas próby ustalenia tożsamości wspólnika Zaheera. Zaangażowanie Aiweia w próbę porwania Avatar Korry, zostało ostatecznie ujawnione. Kuvirze zostało przydzielone przez Lin Beifong zadanie, aby odnaleźć Aiweia i ustalić, gdzie prowadzi tunel, którym uciekł.

Tonraq and Kuvira

Kuvira opatruje rany Tonraqa, który w tym czasie dziękuje jej za uratowanie go.

W czasie ataku na Nomadów Powietrza, Kuvira uczestniczyła w walce i uratowała Tonraqa, ojca Korry. Kobieta opatrzyła rany Tonraqa, który podziękował jej za uratowanie życia. Kiedy Kai i reszta zespołu Avatara powróciła, dowiedzieli się od chłopca o miejscu przetrzymywania magów, Kuvira zwróciła się z prośbą o pozwolenie na udział w misji ratunkowej, ale Suyin kazała jej pozostać z rannymi.

Przywracając równowagę Edytuj

Kilka tygodni po upadku Czerwonego Lotosu, Kuvira była obecna podczas spotkania prezydenta Raiko i Tenzina z Suyin. Mieli oni nadzieje, że Su mogłaby pomóc ustabilizować i zjednoczyć Królestwo Ziemi, które rozpadło się na stany i było terroryzowane przez bandytów oraz tymczasowo sprawować nad nim kontrolę. Jednak gdy Suyin nie zgodziła się pomóc, Kuvira próbowała nakłonić matriarchinię do ponownego rozpatrzenia prośby, wierząc, że jest to możliwość do podzielenia się wiedzą i rozwiązaniami technicznymi Zaofu z resztą kraju. Suyin tłumaczyła, iż według niej takie rozwiązanie sprawi że będą oni postrzegani jako okupanci i tylko rozpoczną wojnę domową, Kuvira odpowiedziała, że w Królestwie Ziemi wojny domowe i tak już się toczą, a przez zaangażowanie się, mieli okazję to zmienić. Suyin pozostała jednak nieugięta w tej sprawie, co spowodowało rozłam między dwiema kobietami.

Kuvira zaczęła potajemnie współpracowali z synem Su, Baatarem Jr., aby wymyślić sposób, na opuszczenie miasta i ustabilizowanie Ba Sing Se na własną ręke. Namówiła ona Varricka, dużą część sił bezpieczeństwa w mieście oraz niektóre z jego najbogatszych obywateli, aby jej towarzyszyli. Gdy kończyli przygotowywać sterowce do wyjazdu, doszło do konfrontacji Suyin z jej protegowaną, która otwarcie powiedział jej, że wyjeżdża z Zaofu by przywrócić porządek w Królestwie Ziemi. Su zagroziła jej że, gdy wyjedzie nie będzie mogła już powrócić do miasta. Pozostając niewzruszoną, Kuvira oświadczyła, że kiedy zdecyduje się wrócić, to będzie to na jej własnych warunkach.

Po wyjeździe szybko udało się jej ustabilizować i przywrócić do normalności Ba Sing Se, dzięki tym działaniom Kuvira zdobyła zaufanie u światowych przywódców, którzy wyznaczyli ją jako tymczasowego przywódcę królestwa. W swoim dążeniu do zjednoczenia całego narodu, zgromadziła ogromną armię,w której skład wchodziły zmodernizowane sterowce, mecha-zbroje i czołgi.

Kuvira wraz z armią.

Kuvira podróżowała w swoim szybkim pociągu magnetycznym do stanów opanowanych przez bandytów i rozmawiała z ich przywódcami, oferując ochronę i dostawy jedzenia w zamian za podpisanie umowy zobowiązującej do lojalności wobec niej. Jednak po pojmaniu bandytów i przywróceniu miasta do normalności, zmuszała mieszkańców do niewolniczej pracy, aby wkładali wysiłek w tworzenie jej ekwipunku wojennego i armii. Do obozów reedukacyjnych wysyłała obywateli Królestwa Ziemi niezgadzających się na pracę dla niej, jak i ludzi innych narodowości, zamieszkujących tereny Królestwa. W pewnym momencie zaczęła również romans z Baatarem Jr., z którym ostatecznie zaręczyła się.

174 AG Stan Yi Edytuj

Kuvira enlists bandits

Kuvira rozmawia z bandytami.

Przez trzy lata, udało jej się zjednoczyć 90% Królestwa Ziemi. Gdy Varrick kazał Zhu Li, aby zaparzyła każdemu uroczystą herbatę, Kuvira podziękowała za napój, mówiąc żę bęzie świętować tylko wtedy, gdy jej misja zostanie zakończona w całości. Gdy pociąg, którym wówczas jechali, nagle się zatrzymał, zażądała, aby podać jej przyczynę. Została poinformowana, że tory zostały zablokowane przez stos kamieni pozostawionych prawdopodobnie przez bandytów. Chociaż wojska zostały wysłane, aby poradzić sobie z sytuacją, Kuvira nakazał odwrót, poniewarz sama chciała zająć się bandytami. Wyszła na dach pociągu, skąd obserwowała, jak bandyci zjeżdżają z klifu po obu stronach torów. Kuvira łatwo unikała i zmieniała tor lotu skał którymi w nią rzucali, była tak szybka, że gdy przeciwnicy znaleźli się w wystarczającej odległości, urzyła szeregu metalowych pasków z jej munduru i wykorzystała je do zakrycia oczu jej przeciwników oraz związania ich rąk i nóg. Po złapaniu wszystkich napastników i przywiązaniu ich do torów kolejowych, Kuvira usuneła metalowe paski zakrywającyce ich oczy. Oskarżyła ich o powodowanie chaosu tam, gdzie ona próbowała przywrócić porządek. Gdy bandytka zaczeła przepraszać, Kuvira uciszył ją kneblując jej usta metalową taśmą, by kobieta jej nie przerywała. Kiedy inny bandyta błagał o litość, kazała im przestać się użalać i zaoferował im możliwość rehabilitacji i służenie jako użyteczni członkówie Królestwa Ziemi. Obiecała dać im nowy cel w życiu, w zamian za ich lojalność wobec niej. Jeśli nie przyjeliby oferty, groziła zostawieniem ich przwiązanych do torów, co skłoniło więźniów do przystania na jej warunki.

Po przybyciu do stolicy stanu Yi, Kuvira była zadowolona z widoku spotkania Opal i Bolina, twierdząc, że są jej ulubioną parą. Po tym jak Opal wytknełą Batarowi Jr., że ten zdradził ich matkę, Kuvira przypomniała magowi powietrza, co wydarzyło się trzy lata temu, zauważając, że ona i jej armia, wyruszyłi wyłącznie na pomoc w odzyskaniu równowagi w państwie. Przyznała, że ​​pogłoski o podbijaniu przez nią miast mogą przedstawiać ją w złym świetle, ale uspokajała Opal, że chodzi tylko o zapewnienie lepszej przyszłość dla ludzi w Królestwie Ziemii. Po ujawnieniu, że ona i Batar Jr. byli zaręczeni, powiedziała Opal, że chyba już czas wybaczyć i zapomnieć o problemach, które miały miejsce między nią a rodziną Beifong trzy lata temu. Ich rozmowa została jednak przerwana, gdy Kuvira zapytana przez gubernatora stanu Yi, po co przyjechała do jego stanu, w odpowiedzi poprosiła go, o prywatną rozmowę.

Po zjednoczeniu wszystkich stanów, Kuvira stworzyła Imperium Królestwa Ziemi i postanowiła zająć swoje rodzinne miasto Zaofu. Gdy pokonała Avatar Korrę, zajęła je. Postanowiła także przyłączyć Miasto Republiki do swojego Imperium. Zbudowała wielką mecha-zbroję i zaatakowała miasto.

Edytuj

ZdolnościEdytuj

Magia ziemi Edytuj

Kuvira jest mistrzem magii ziemi, uczyła się od Suyin Beifong, córki Toph Beifong, więć jej umiejętności są bardzo duże. Uważana jest za wykwalifikowanego maga ziemii.

Magia metaluEdytuj

Kuvira osiągneła mistrzostwo w ​​używaniu magii metalu, jest w stanie przemierzać duże tereny i wspinać się na wysokie zbocza z względną łatwością przy użyciu metalowych kabli. Posiada ona również znaczną siłę fizyczną, mogąc chwycić Tonraqa kablem i utrzymywać jego ciężar. W połączeniu z niezwykłą dokładnością i zwinnością, umiejętności te sprawiają, że Kuvira może sama pokonać kilkudziesięciu przeciwników, jednocześnie zakrywając ich oczy i wiążąc kończyny metalowymi elementami jej ubioru. Z łatwością tworzy swoją broń z kawałków metalu, i formuje ją w postaci takie jak noże, ostrza i baty. Kuvira wykazała zdolność do wyczuwania gdy inni używają magii metalu w jej otoczeniu.

Charakter Edytuj

Traumatycznym dla niej przeżyciem było, gdy jako dziecko została porzucona przez własnych rodziców, przez co Kuvira napędzana jest zaciętym pragnieniem ochrony i przypomnienia mieszkańcom Królestwa Ziemi czasów jedności. Jej celem stało się osiągnięcie jedności narodowej poprzez użycie siły militarnej.

Kuvira pokazywała również, delikatniejszą stronę swojej osobowości w jej prywatnym czasie. Zachęcała Opal do pogodzenia się z nią i delikatnie przekonywała Bolina co do jej intencji. Jest przyjaźnie nastawiona dla swoich sojuszników. Ma również zdolność do przebaczania tym, którzy są lojalni wobec niej, np. gdy dała Zhu Li drugą szansę.

Kuvira jest jednak w stanie poświęcić każdego by osiągnąć swoje cele, pokała to, gdy postanowiła strzelić do fabryki, w której trzymano jej narzeczonego, aby mieć szansę na pokonanie Avatar Korry.

Ciekawostki Edytuj

  • Kuvira to hinduske słowo oznaczające "odważną kobietę", co odwzorowuje charakter bohaterki.
  • Fotografia Kuviry pojawił się w tytule gazety czytanej przez Lin Beifong. Tekst poniżej jej zdjęcia głosił: 保安 隊, czyli "zespół bezpieczeństwa".
  • Jeden z twórców Legendy Korry uznaje ją za swojego ulubionego antagonistę.
  • Korra i Kuvira są bardzo podobne do siebie względem charakteru,
  • Można sugerować, że Kuvira jest potężniejszym magiem od Suyin Beifong.