FANDOM

Real-world
Avatar Book 3

Okładka wydania The Complete Book 3 Collection, przedstawiająca Awatara Aanga na tle twarzy Ozaia.

Księga III: Ogień () to tytuł trzeciego i ostatniego sezonu serialu Awatar: Legenda Aanga, stworzonego przez Michaela Dante DiMartino i Bryana Konietzko jako kontynuacja Księgi II: Ziemi. Tytuł nawiązuje do Cyklu Awatara: wody, ziemi, ognia i powietrza. Ten sezon skupia się głównie na Aangu uczącym się magii ognia, aby zostać w pełni zrealizowanym Awatarem. W przeciwieństwie do poprzednich sezonów, księga ta ma dwadzieścia jeden rozdziałów.

Sezon po raz pierwszy emitowany był 21 września 2007 w Stanach Zjednoczonych i 14 lipca 2010 w Polsce, wraz z premierą odcinka "Przebudzenie", a zakończył 19 lipca 2008 w Stanach i 30 sierpnia 2010 w Polsce odcinkiem "Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang". Po nim wydano kilka trylogii komiksowych i sequel pod tytułem Legenda Korry.

Lista odcinków Edytuj

LISTA ODCINKÓW KSIĘGI III: OGIEŃ

1. "Przebudzenie"
2. "Opaska"
3. "Malowana Pani"
4. "Mistrz Sokki"
5. "Plaża"
6. "Awatar i Władca Ognia"
7. "Uciekinierka"
8. "Mroczna strona księżyca"

9. "Koszmary i marzenia"
10. "Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja"
11. "Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie"
12. "Zachodnia Świątynia Powietrza"
13. "Mistrzowie magii ognia"
14. "Wrząca Skała, część 1"

15. "Wrząca Skała, część 2"
16. "Najeźdźcy z Południa"
17. "Teatr z Żarzącej Wyspy"
18. "Kometa Sozina, część 1: Król Feniks"
19. "Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie"
20. "Kometa Sozina, część 3: Morze ognia"
21. "Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang"

Księgi: Woda | Ziemia | Ogień| Powietrze| Duchy|Zmiana|Równowaga

Ciekawostki Edytuj

  • Finał sezonu w Stanach Zjednoczonych, emitowany w dwugodzinnym filmie telewizyjnym składającym się z czterech części Komety Sozina, obejrzało 5.590.000 widzów, zyskując tym samym największą oglądalność ze wszystkich odcinków serialu.[1]
  • Podobnie jak poprzednie sezony, księga III również zdobyła wiele nagród, w tym za "najlepszą animacyjną produkcję telewizyjną dla dzieci" na Annie Awards 2008.[2]

Przypisy Edytuj

  1. Nickelodeon's Avatar: The Last Airbender Hits All-Time Series High. News Blaze (22 czerwca 2008). Źródło na lipiec 21, 2014.
  2. 2008 Annie Awards: For Your Consideration. Annie Awards. Źródło na wrzesień 10, 2014.

Zobacz też Edytuj