FANDOM

Kometa Sozina2

Kometa Sozina wchodzi w atmosferę w 100 AG.

Kometa Sozina, wcześniej znana jako Wielka Kometa, przelatuje blisko Ziemi raz na sto lat, wchodząc w górną atmosferę.[2] Gdy znajduje się blisko powierzchni planety, magowie ognia są w stanie wykorzystać jej energię, znacznie zwiększając swoje uprawnienia. Władca Ognia Ozai powiedział, że kometa daje magom ognia "moc stu słońc".

Historia Edytuj

Niedługo po ucieczce Awatara Aanga z Południowej Świątyni Powietrza, kometa pojawiła się blisko orbity Ziemi. Władca Ognia Sozin zauważył, że znacząco podniosło to moc jego armii, co pomogło mu rozpocząć wojnę i zabić wszystkich Nomadów Powietrza oprócz Aanga. Naród Ognia nazwał ją na jego cześć "Kometą Sozina".[3]

Sto lat później, Awatar Roko ostrzegał Aanga o powrocie Komety Sozina pod koniec lata, a kiedy to się stanie, Władca Ognia Ozai zdobędzie moc, by skończyć wojnę, podbijając świat. To dało Aangowi mniej niż rok na nauczenie się magii wody, ziemi i ognia, by pokonać Władcę Ognia. Gdyby Ozaiowi się udało, nawet Awatar nie mógłby przywrócić równowagi na świecie.[4]

Burning Earth Kingdom

Król Feniks Ozai wykorzystuje energię komety, by podbić świat.

Gdy kometa Sozina przybyła na koniec lata, jak przewidywano, po raz kolejny zwiększyła moc magów ognia, dając im siłę niezbędną do wyeliminowania pozostałych buntów magów ziemi. Władca Ognia Ozai planował wykorzystać tę okazję, by osobiście prowadzić flotę sterowców oraz spalić Królestwo Ziemi. Drużyna Awatara i Porządek Białego Lotosu byli jedynymi, którzy wciąż stali mu na drodze. Biały Lotos wziął na siebie wyzwolenie Ba Sing Se od ucisku Narodu Ognia, podczas gdy Katara i Zuko stawili czoła Azuli w stolicy Narodu Ognia, a Sokka, Suki i Toph byli odpowiedzialni za zniszczenie floty sterowców Ozaia. Aang wyzwał Króla Feniksa Ozaia w lesie Wulong, chcąc zakończyć podbój świata.[1]

Oprócz Ozaia, kometa wspomogła Jeong Jeonga i Iroha z Białego Lotosu w czasie ratowania Ba Sing Se, a także Zuko, który walczył ze swoją siostrą i znacząco wspomogła ich ataki. Stały się one silniejsze i bardziej niebezpieczne. Również Aang wykorzystuje energię komety, by pokonać Króla Feniksa. W końcu udaje mu się to i odbiera Ozaiowi moc. Wojna dobiega końca.[5]

Znani magowie ognia wspomagani mocą komety Edytuj

Aang's enhanced firebending

Aang używa magii ognia wzmocnionej siłą komety.

Ciekawostki Edytuj

  • W związku z tym, że kometa składa się głównie z różnych zamarzniętych gazów i pyłów, wielu fanów zastanawiało się, jak to możliwe, że kometa zwiększa siłę magów ognia. Jednak w wizji, którą smok Awatara Roko, Kieł, przedstawił Aangowi,[6] kometa ociera się o górne warstwy atmosfery i staje w ogniu, dostarczając potężne źródło ciepła.
  • Ludzie w świecie Awatara wierzyli, że moc komety była sprawcą długowieczności Sozina. Władca Ognia żył 102 lata.[7]
  • Ze względu na swój długi czas życia, Awatar Kyoshi była świadkiem trzech pojawień się Komety Sozina.

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga I: Woda (水) Edytuj

Księga III: Ogień (火) Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 3: Morze ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 20. Nickelodeon.
  3. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (26 października 2007). "Awatar i Władca Ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 6. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (15 kwietnia 2005). "Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 8. Nickelodeon.
  5. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 21. Nickelodeon.
  6. Ehasz, Aaron (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (8 kwietnia 2005). "Zimowe przesilenie, część 1: Świat Duchów". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 7. Nickelodeon.
  7. Avatar Extras dla odcinka "Awatar i Władca Ognia" na Nicktoons Network.

Zobacz też Edytuj