FANDOM

Fire Nation emblem
"Ma wolę walki... We krwi"
— Kemurikage o Kiyi

Kiyi to córka Ursy i Ikema oraz przyrodnia siostra Władcy Ognia Zuko i Azuli.[1] Jest bardzo związana ze swoją lalką, którą również nazwała Kiyi.[2]

Historia Edytuj

Kiyi jest córką Ikema i Ursy, która przyszła na świat, gdy jej rodzice znani byli jako Noren i Noriko, po uzyskaniu nowego oblicza od Matki Twarzy.[1]

Kiedy Noren zaprosił Drużynę Awatara do domu swojej rodziny w 102 AG, Kiyi postanowiła porozmawiać z Zuko i Azulą, swoim przyrodnim rodzeństwem, o którym nie wiedziała. Spytała, czy chcą zobaczyć jej lalkę, na co księżniczka wprost odmówiła, a Zuko chętnie zaakceptował jej propozycję. Kiyi powiedziała mu, że zabawka również nazywa się Kiyi, gdyż to "takie dobre imię". Gdy Zuko skomentował fryzurę lalki, Kiyi powiedziała mu, że próbowała ją uczesać, ale przypadkowo wyrwała jej kilka włosów. Zuko odpowiedział, że Azula również robiła takie rzeczy swoim lalką, gdy była małą dziewczynką; jednakże księżniczka wyjaśniła, że nie obcinała włosów lalek, ale raczej ich głowy, i zapytała Kiyi, czy chce zobaczyć demonstrację. Wystraszona dziewczynka krzyknęła "Nie!" i udała się z powrotem do rodziców. Gdy drużyna opuściła jej dom, Kiyi błagała Zuko, aby jeszcze kiedyś ją odwiedził.[2]

Kiyi spotkała Zuko ponownie, gdy wrócił po jakimś czasie twierdząc, że jej matką jest Ursa. Zdezorientowana, przytuliła matkę, ale kobieta oddała ją w ręce ojca. Po chwili do domu wpada Azula, chcąc zabić Ursę. Gdy księżniczka walczy z Zuko, Kiyi zostaje zabrana w bezpieczne miejsce przez ojca. Później Kiyi i jej ojciec siedzieli przy ognisku, przygotowując posiłek, podczas gdy jej matka, która odzyskała starą twarz i wspomnienia, zaczęła opowiadać Zuko o swojej przeszłości.[1] Potem Kiyi towarzyszyła swoim rodzicom, kiedy ci odwiedzili stolicę Narodu Ognia po raz pierwszy od wygnania Ursy.[3]
Kiyi i Ursa

Kiyi mówi Ursie, że wcale się nie boi

W komiksie Smoke and Shadow I, na początku widzimy Kiyi, która bawi się z Aangiem. Później Ursa woła ją by wróciła i Aang oddaje dziewczynkę matce, ale po tym jak Ursa zmieniła twarz, Kiyi nie chce jej dotykać. Kilka dni później Stowarzyszenie Nowe Ozai, napadło na wóz, którym jechał a rodzina Zuko, w tym Kiyi, dziewczynka się wogóle nie bała bo wierzyła w to, że jej brat ich pokona. Gdy Kiyi, Ursa, Noren i Zuko dotarli do pałacu, to Kiyi była bardzo zachwycona pałacem. Wtedy tez pirewszy raz nazwała brata "Zuzu". Zuko był zszokowany skąd ona zna to określenie, ale zauważył, że z ust Kiyi brzmi to znacznie milej niż z ust Azuli.

Na początku Smoke and shadow II, Kiyi słyszy rozmowę Ukano i Konstabla. Ursa mówi jej, że to nic takiego i nie powinna się bać bo w pałacu jest bezpiecznie, ale wtedy Kiyi się jej wyrywa i mówiąc "Zostaw mnie! Jesteś zimna!" ucieka do taty. Ursa, gdy słyszy o Kemurikage, to biegnie do Ikema i widząc, że nie ma z nim Kiyi panikuje, biegnie do jej pokoju. Na szczęście Ursa zastaje tam swoją córkę i przytula się do śpiącej Kiyi. Kilka dni później w nocy Kiyi woła Zuko i prosi go by mogła spać w osobnym pokoju. Tłumaczy się mówiąc: "Ona trzyma mnie za mocno swoimi zimnymi dłońmi! Duszę się!" Zuko się zgadza i zabiera ją do pokoju obok. Tej samej nocy Zuko rozmawiając z Suki nagle zauważył dum wydobywający się z pokoju Kiyi. Przerażony tam pobiegł i okazało się, że niema jego siostry. Zuko pobiegł na dach i zauważył Kemurikage, które porywają jego siostrę. Była dość długa walka, lecz nie udało im się odzyskać Kiyi.

Gdy Kemurikage porwały Kiyi próbowały jej dać środki uspokajające, lecz dziewczynka im się cały czas wyrywała i krzyczała. Gdy Kiyi została postawiona na ziemi, to powiedziała do jednej z porywaczek, że jej jest szkoda Kemurikage, ponieważ gdy Władca Ognia Zuko je odnajdzie, to "zajmie się nimi". Jedna z Kemurikage chciała się z nią kłócić, ale druga powiedziała jej by nie marnowała czasu na nią czasu. Chwilę później, gdy już zamykały drzwi jedna z nich powiedziała: "Ma wolę walki... We krwi".

Kiyi melts the door

Kiyi wypala dziurę w drzwiach magią ognia

Później gdy Tom-Tom zaczął się kłócić z innych chłopcem, Kiyi im przerwała mówiąc, że musi się skoncentrować. Gdy została zapytana co robi odparła, że ćwiczy. Potem dodała, że nie do końca wie co ćwiczy, ale widziała, że Zuko tak robił na dziedzińcu i myśli, że to sprawia, że jest odważny. Gdy dzieci usłyszały płacz Ukano za drzwiami, to dyskutowały czy to Ukano, czy to żabo-pies. Nagle Kiyi powiedziała do nich, że chyba wie co zrobić. Kiyi magią ognia wypaliła dziurę w drzwiach i wydostała wszystkie dzieciaki, które potem wiwatowały na jej cześć.

Drzewo genealogiczne Edytuj

Information icon Osobny artykuł: Rodzina królewska Narodu Ognia
Sozin

Roko

Ta Min

Azulon

Ilah

Rina

Jinzuk

Iroh

Ozai

Ursa

Noren

Lu Ten

Zuko

Azula

Kiyi

Izumi

Iroh

córka
Izumi[4]

Występy Edytuj

Trylogie komiksowe Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Search Part 3 (30 października 2013), Dark Horse Comics.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Search Part 2 (10 lipca 2013), Dark Horse Comics.
  3. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Rift Part 1 (5 marca 2014), Dark Horse Comics.
  4. Komentarz DVD Joshuy Hamiltona do odcinka Koronacja.