FANDOM

Airbending emblem Air Nomads emblem
"Wybierzcie mądrze. Podniebny bizon jest towarzyszem życia."
— Siostra Iio do młodych Nomadów Powietrza.[1]

Siostra Iio to mniszka wywodząca się z nacji Nomadów Powietrza, która pełniła funkcję matki przełożonej we Wschodniej Świątyni Powietrza podczas dzieciństwa Aanga. Była bezpretensjonalną i wesołą kobietą, bardzo szanowaną przez osoby będące pod jej opieką.[2]

Historia Edytuj

W 6 BG Iio towarzyszyła grupie młodych Nomadów Powietrza, w tym Aangowi, w tradycji wyboru latającego bizona. Po zaprowadzeniu ich na otwartą przestrzeń, dała każdemu jabłko, aby zwabić cielę bizona i poradziła im, aby mądrze wybrali zwierzaka, stwierdzając, że będzie on "towarzyszem życia".[1]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga II: Ziemia (土) Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nosiła naszyjnik podobny do tych noszonych przez mnicha Gyatso i Aanga podczas koronacji Zuko.
  • Oprócz Awatar Yangchen i Kyoshi, Iio była jedyną nazwaną kobietą władającą magią powietrza w serii Awatar: Legenda Aanga.
  • Jej tatuaże świadczą o tym, że była mistrzynią magii powietrza.
  • Iio powiedziała, że ​​nigdy nie wyglądała na więcej niż czterdzieści pięć lat, choć faktycznie miała ich osiemdziesiąt siedem.[2]
  • Była dobra w grę w piłkę powietrzną.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (13 października 2006). "Przygody Appy". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 16. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 2,2 Informacja ze starej oficjalnej strony serialu, pierwotnie na Nick.com (link). Obecnie nieaktualizowana.