FANDOM

Spirit Emblem
Grota Xai Bau to obszar leśny położony w Świecie Duchów.[1]

Historia Edytuj

W 171 AG, Aiwei i Zaheer spotkali się w Grocie Xai Bau po zachodzie słońca. Przywódca Czerwonego Lotosu zażądał wyjaśnień od jasnowidza, dlaczego próba porwania Awatar Korry w Zaofu nie powiodła się. Aiwei bronił się mówiąc, że wszelkie dowody, które mogłyby zagrozić grupie, zostały zniszczone, choć Zaheer nie był zadowolony, uznając Aiweia za jeden z tych dowodów. Gdy mag powietrza złapał duszę mężczyzny, Korra, która szpiegowała ich zza pobliskiego drzewa, ujawniła się, ale zanim zdążyła coś zrobić, Zaheer zniknął. Pojawił się chwilę potem, po wrzuceniu Aiweia do Mgły Zaginionych Dusz, i dał Korrze szansę, by swobodnie zadawała mu pytania. Zaheer opowiedział Awatar o Czerwonym Lotosie i przywróceniu światu naturalnego porządku.[1]

Aby zatrzymać Zaheera przed zniszczeniem Narodu Powietrza, Korra odwiedziła Grotę Xai Bau po raz kolejny, mając nadzieję, że znajdzie tu duszę Zaheera. Spotkała tu jednak Iroh, który poradził jej, aby porozmawiała z Lordem Zuko.[2]

Opis Edytuj

Grota Xai Bau położona jest w Świecie Duchów, w kanionie gęsto zaludnionym przez drzewa. Cały obszar porasta trawa, na całym terenie dostrzec można również mnóstwo skał i kamieni. W tym miejscu znajduje się pojedynczy strumień czerwonej wody, biegnący przez cały las, a niebo ma żółto-pomarańczowy odcień.[1]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (1 sierpnia 2014). "Zasadzka". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 9. Nickelodeon.
  2. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (15 sierpnia 2014). "Ultimatum". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 11. Nickelodeon.
  3. The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book Three: Change, strona 121.

Zobacz też Edytuj