FANDOM

Earth Kingdom emblem
Góry Kolau to pasmo górskie w południowo-zachodniej części Królestwa Ziemi. Obejmuje Jaskinię Dwojga Kochanków oraz Omashu. To pod tymi górami ludzie nauczyli się magii ziemi od kretoborsuków.[1]

Historia Edytuj

Góry są wpisane w legendę o Omie i Shu. Pomimo wrogości ich plemion, zakochani się spotykali. Kiedy jednak inni się o tym dowiedzieli, postanowili zakazać im spotkań, ci jednak nie mogli bez siebie żyć. Dzięki kretoborsukom nauczyli się tkać ziemię. Tworzyli oni tunele pod górami i tam się spotykali. Tunele ciągle zmieniały swój układ tak, że tylko magowie ziemi mogli tam podróżować. Wojna między plemionami była jednak okrutna. Kiedy Shu zginął, Oma wpadła w gniew. Mogła zniszczyć obie wioski, ale tego nie zrobiła. Zamiast tego ogłosiła pokój, plemiona połączono, a nowe miasto nazwano na cześć zakochanych Omashu.[1]

Awatar Aang i jego przyjaciele odwiedzili góry Kolau trzykrotnie, za każdym razem w drodze do Omashu.[1][2][3]

Geografia Edytuj

Choć północne i zachodnie części gór są porośnięte bujnymi lasami, południowo-wschodnie kresy są ubogie w roślinność ze względu na wieczysty brak deszczu. U podstawy gór rosną lasy iglaste, które wyżej przechodzą w trawiaste równiny. Im wyżej, tym roślinności jest mniej. Szczyty gór są skaliste i suche, pozbawione roślinność. W paśmie górskim zlokalizowane jest miasto Omashu, w okolicy nie ma żadnych innych osad.[3]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Hamilton, Joshua (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (24 marca 2006). "Jaskinia Dwojga Kochanków". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 2. Nickelodeon.
  2. O'Bryan, John (scenariusz) & Lioi, Anthony (reżyseria). (18 marca 2005). "Król Omashu". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 5. Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (7 kwietnia 2006). "Powrót do Omashu". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 3. Nickelodeon.
  4. Welcome to Republic City. Nickelodeon (11 maja 2012). Źródło na maj 11, 2012.

Zobacz też Edytuj