FANDOM

Bumi jest starym przyjacielem Aanga, potężnym Magiem Ziemi i szalonym geniuszem. Należy do Zakonu Białego Lotosu. W dzień czarnego słońca, podczas zaćmienia, odbija Omashu.

Historia Edytuj

Bumi is ready to fight

Bumi walczy z Angiem

Aang i reszta lądują nieopodal Omashu. Młody Awatar miał tutaj kiedyś przyjaciela Bumiego, lecz zapewne wtedy już nie żył. Niestety Aang razem z Katarą i Sokką, zostaje skazany przez króla na zamknięcie w krysztale. Następnie król orzekł do Aanga "Jeśli chcesz uratować przyjaciół, podejmij się i wykonaj trzy próby: odnajdź złoty klucz, moje ulubione zwierzątko, Klapcia, oraz pokonaj przeciwnika w walce" - zachichotał król i udał się na arenę. Aang wypełnił zadania, ale kluczem do uratowania przyjaciół było imię króla. Nomad powietrza wpadł chwilę zadumy. Zauważył, że na takie zagadki wpadłby tylko ktoś szalony. Okazuje się, że jest to stary przyjaciel Aanga - Bumi, z którym bawił się w dzieciństwie.

Po kilku miesiącach od tamtych wydarzeń, Aang, Katara i Sokka ponownie witają w Omashu. Jest ono jednak zajęte przez Naród Ognia.

Nazywa się teraz Nowe Ozai. Przyjaciele dostają się do niego kanałami. W tym samym czasie księżniczka Azula po nieudanej próbie schwytania Zuko, prosi o pomoc przyjaciółki - Mai oraz Ty Lee. W czasie pobytu w Nowym Ozai, przyjaciele pomagają uciec mieszkańcom miasta, jednak do mieszkańców dołącza brat Mai - Tom-Tom. Następuje wymiana, dziecko za króla Omashu. Nie doszło jednak do skutku w tej wymianie. Rozpoczyna się walka. Aang rozmawia z Bumim, który doradza mu znalezienie nauczyciela magii ziemi który czeka i słucha, zanim uderzy. Grupa wyrusza na poszukiwanie nauczyciela magi ziemi. Nowym celem Azuli zostaje schwytanie Awatara.

Bumi

Dziedzictwo Edytuj

Na jego cześć został nazwany najstarszy syn Aanga i Katary.

Charakter Edytuj

Young Bumi

Bumi śmiejacy się

Bumi sprawia wrażenie nieopanowanego szaleńca, jednak w rzeczywistości jest genialnym strategiem i bardzo mądrym człowiekiem. Mimo wieku (ponad sto lat) często zachowuje się niezwykle dziecinnie. Potrafi myśleć nieszablonowo, dzięki czemu dochodzi do wielu zaskakujących odkryć.

Ciekawostki Edytuj

  • Aang i Katara mają syna Bumiego, który charakterem przypomina starego króla.
  • Bumi przyjaźnił się z Aangiem przed jego zamarznięciem w górze lodowej, co oznacza, iż Bumi ma ponad 112 lat.
  • Jest jednym z najpotężniejszych magów ziemi. Sam jeden odbił jedno z największych miast Królestwa Ziemi (Omashu).