Aang nabyła żubrów gwizdek na początku podróży Drużyny awatara.

Gwizdek bizona to małe narzędzie, które służy do zachęcenia innych stworzeń. Jest jedynym znanym narzędziem stanie wywołać latającego bizona z dużych odległości. Te starożytne gwizdki są uważane za bardzo użyteczne przez Nomadów powietrza.

Gwizd wytwarza fale dźwiękowe zbyt silne, aby być wysłuchanym przez ludzkie ucho, to tylko wyczuwalny dla zwierząt, które można sprawnie zidentyfikować echa przekazywanych przez gwizdki i określić jego pochodzenie.

Historia[edytujedytuj kod]

Wkrótce po zakupie, Aang testowal potencję jego gwizdka. Momo został zaalarmowany przez piskliwa częstotliwośc.

Na jego drodze do Północnego Plemienia Wody, Aang, Katara i Sokka zatrzymali się w lagunie, gdzie Aang może nauczyć się pierwsze etapy kontroli wody. Gdy Katara uczy Aang, aby stworzyć potężny duża fala, młody Awatar tworzy falę, która przypadkowo prowadzone swoje zapasy, zmuszając zespół do odwiedzenia kupców dok Avatar. Tutaj, Aang kupić podobno autentyczne żubrów gwizdek o kawałek miedzi, ku przerażeniu jego kolegów .

Gdy Aang dmuchnął w gwizdek, aby sprawdzić swoje wyniki, zespół był zaskoczony, aby dowiedzieć się, że nie wydają żadnego dźwięku. Sokka Aang szybko oświadczył, że został oszukany przez sprzedawcę, który sprzedał. Jednak nie wiadomo do niego i reszty zespołu Avatar, gwizdek był skuteczny i mógł produkować zidentyfikowania fale do pobliskich zwierząt jak Momo.

Appa slyszy gwizdek z drugiej strony pustyni.

Kiedy zaginol Appa załamany, Aang rozpoczął pokrzyżować pustynię w poszukiwaniu jakichkolwiek oznak jego przyjaciela. Podczas swoich poszukiwań, Aang używa żubrów gwizdek ich ostatniego wysiłku, aby znaleźć swojego przyjaciela, ale zakłada się, że Appa zniknął z powodu braku odpowiedzi. Jednak Appa był w stanie uchwycić dźwięk gwizdka będąc stałe do wysyłki, i zaczął gorączkowo walczyc, próbując uciec. Wkrótce jednak został uspokojenia się przez przedsiębiorców, i od razu w lewo nieprzytomny i nie może odpowiedzieć na wezwanie Aanga.

Znane gwizdki[edytujedytuj kod]

Appy[edytujedytuj kod]

Gwizdek Aanga został nabyty od molo obskurnych kupców w cenie jednego kawałka miedzi.Instrument jest generalnie w kolorze białym z wyjątkiem dwóch odcinków srebra.

Long Fenga[edytujedytuj kod]

Feng użył gwizdka by zwabić Appa do Ba Sing Se.

Appa odzyskał wolność po klatce w Cyrku Narodu Ognia, jest ścigany przez rolnika i jego żony. Po długiej i bolesnej drodze Appa spotyka Suki i Kyoshi Warriors, ale musiał uciekać zagrożenie Azula. Potem odkrywa Guru Pathik w świątyni i że guru daje notatkę, aby otrzymać go Aang. Żubr w końcu trafiła do stolicy Królestwa Ziemi, Ba Sing Se, gdzie usłyszał wezwanie żubra gwizdkiem i pobiegł do zlokalizowania źródła, mając nadzieję na znalezienie Aang. Zamiast tego, Long Feng znaleziono stosując podobny gwizdek.