FANDOM

Firebending emblem Airbending emblem Waterbending emblem Earthbending emblem Fire Nation emblem Spirit Emblem

Awatar z Narodu Ognia to awatar o imieniu Jarre Awatar wywodzący się z Narodu Ognia, będący bezpośrednim poprzednikiem Awatar Yangchen. Jest to pierwszy znany awatar tkający lawę.

Historia Edytuj

Występy w życiu Aanga Edytuj

Jarre po raz pierwszy pojawił się w duchowej wizji Aanga, kiedy Roko opowiadał mu o Stanie Awatara. W wizji używał on magii lawy, by wystrzelić magmę z kilku wulkanów.[1] Młody mag powietrza zobaczył go znowu na krótko w podobnej wizji podczas bitwy w Lesie Wulong, po odzyskaniu zdolności wejścia w Stan Awatara.[2]

Aang przejściowo stracił połączenie z tym Awatarem po usunięciu emblematu magii ognia z naszyjnika do medytacji;[3] jednak ujrzał go ponownie w grupie swoich poprzednich wcieleń, kiedy przyłączył nowy wisiorek.[4]

Występy w życiu Korry Edytuj

Ten Awatar stanął u boku wszystkich innych wcieleń, kiedy Aang przekazał Korrze umiejętność magii energii i przywrócił jej możliwości tkania żywiołów, reprezentując jej nowo utworzone połączenie z duchową tożsamością.[5]

Po tym, jak Unalaq połączył się z Vaatu i przystąpił do ataku na Raavę, Korra miała wizję wszystkich poprzednich Awatarów, identyczną do tej przy odzyskaniu umiejętności tkania żywiołów; jednak tym razem połączenie Korry z poprzednimi wcieleniami zostało zerwane, gdy Unalaq zniszczył ducha światła.[6]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga

Księga II: Ziemia (土)

Księga III: Ogień (火)

Trylogie komiksowe

Legenda Korry

Księga I: Powietrze (气)

Księga II: Duchy (神靈)

Księga IV: Równowaga (平衡)

Ciekawostki Edytuj

  • Awatar z Narodu Ognia był pierwszą znaną postacią, która używała magii lawy.
Poprzednik
Yungoshi
Awatar
nie wiadomo (BG)
Następca
Yangchen

Przypisy Edytuj

  1. Ehasz, Aaron, Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim, O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (17 marca 2006). "Stan Awatara". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 1. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 21. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Rift Part 2 (2 czerwca 2014), Dark Horse Comics.
  4. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Rift Part 3 (5 listopada 2014), Dark Horse Comics.
  5. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (23 czerwca 2012). "Koniec gry". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 12. Nickelodeon.
  6. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (22 listopada 2013). "Nadejście mroku". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 25. Nickelodeon.