FANDOM

Air Nomads emblem Airbending emblem
Afiko znany jako Zdrajcy, był Airbender z Południowej Świątyni Powietrza, który ujawnił lokalizację swojego domu do Narodu Ognia, po którym armia kraju napadli go podczas ludobójstwa Air Nomad. Wykonane notorycznie przez tę zdradę, Afiko został oskarżony o zdradę w 5 AG i wykonywane później dekretem Pożarnej Pana Sozin.

Historia Edytuj

Urodził się w Południowej Świątyni Powietrza, Afiko był pozornie normalne dorastanie, ale dorastał zazdrosny, gdy tożsamość Aang jako Awatara zostało ogłoszone. Zazdrosny, Afiko zdradził swój lud ujawniając lokalizację świątyni do Narodu Ognia.

Ogień Nation żołnierze wtargnęli do świątyni i ubite innych mnichów, ale było już za późno, aby złapać Aang, który uciekł z domu tuż przed atakiem. Afiko walnie w inżynierii ludobójstwo kolegami Air Nomads, zdobywając miejsce tak blisko doradcy Ognia Lorda Sozin za. On również wydawał się być wspomagane Sozin atakując Królestwo Ziemi, jako że jest on często pokazano blokowania lub rozpraszając ataki earthbending i atakowanie earthbenders. Zdradziecki mnich zmarł na długo przed powrotem Aang i późniejszego osłabienia pracować cały Afiko użytkownika. W końcu, mimo swej lojalności wobec Narodu Ognia i jego osiągnięć, zapisy historyczne wskazują, że Afiko spotkał jego upadku na piątym roku wojny, gdyż ogień Pana Sozin miał go zabić za to, że jest zdrajcą.