FANDOM

Spirit Emblem
Ten artykuł dotyczy stworzenia ze Świata Duchów. Dla stworzenia z Północnej Świątyni Powietrza, zobacz robaczek świętojański. Dla stworzenia z bagien, zobacz świetlik z bagien.

Świetlik ze Świata Duchów to latający owad zamieszkujący Świat Duchów, który emituje białe światło. Podążając za tym stworzeniem można dotrzeć do tego, czego się szuka.[1]

Historia Edytuj

Gdy Aang odwiedził Świat Duchów, szukając pomocy od Tui i La, aby uratować Północne Plemię Wody, zakłócił spokój ducha pawiana. Widząc świetlika, duch kazał Awatarowi podążać za nim. Doprowadziło to chłopaka do Awatara Roko, który powiedział mu o duchu imieniem Koh.[2]

Kilka miesięcy później, gdy Aang był w śpiączce po tym, jak księżniczka Azula trafiła go piorunem,[3] chłopak przebywał w Świecie Duchów. Tam musiał złapać świetliki i umieścić je w latarni. Gdy ukończył zadanie, pojawił się Kieł i zabrał go do Awatara Roko.[4]

Anatomia Edytuj

Świetlik ze Świata Duchów ma duże oczy, szerokie przedtułowie, długi tułów ze skrzydłami przechodzący w świecący ogon. Głowa jest mniejsza niż reszta ciała. Ma sześć odnóży. Ogon jest zdolny do wytwarzania światła wystarczająco jasnego, aby objąć całe ciało zwierzęcia.

Przypisy Edytuj

  2. Ehasz, Aaron (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (2 grudnia 2005). "Oblężenie Północy, część 2". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 20. Nickelodeon.
  3. Ehasz, Aaron (scenariusz) & DiMartino, Michael Dante (reżyseria). (1 grudnia 2006). "Rozdroża przeznaczenia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 20. Nickelodeon.
  4. Escape from the Spirit World, Rozdział 1: Awatar Roko.

Zobacz też Edytuj